מספר העובדים האמריקאים שמשתמשים במריחואנה - בשיא של 14 שנה

הממצאים הם על פי בדיקות סמים שנערכות מדי פעם במקומות עבודה שונים בארה"ב • ברקע: המחוקקים בניו-ג'רזי ובאילינוי עושים מאמצים לצרף את שתי המדינות האלה לקבוצת המדינות שכבר ביצעו לגליזציה של שימוש בסם לצורכי הנאה

עישון קנאביס / אילוסטרציה: Shutterstock
עישון קנאביס / אילוסטרציה: Shutterstock

מספר גדל והולך של עובדים אמריקאים משתמשים במריחואנה, על פי ממצאי בדיקות סמים שנערכות להם. כך נאמר בדוח חדש שהתפרסם, בעוד המחוקקים בניו-ג'רזי ובאילינוי עושים מאמצים לצרף את שתי המדינות האלה לקבוצת המדינות שכבר ביצעו לגליזציה של שימוש בסם לצורכי הנאה.

מספר העובדים והמועמדים לעבודה שתוצאות בדיקות הסמים שלהם העלו שהם משתמשים במריחואנה נסק אשתקד ב-10% לרמה של 2.3%, על פי ניתוח של 10 מיליון בדיקות שתן, רוק ושיער שביצעה קווסט דיאגנוסטיקס, אחת ממעבדות בדיקות הסמים הגדולות בארה"ב. זהו השיעור הגבוה ביותר מאז 2004.

הבדיקות מצביעות על כך שהשימוש במריחואנה עלה בעקביות בכוח העבודה האמריקאי, כולל בקרב עובדים בתפקידים רגישים מבחינה בטיחותית, כמו טייסים, מפעילי כורים גרעיניים ומפעילי רכבות.

"השימוש במריחואנה נמצא במגמת עלייה בהקשרים חברתיים, ולכן לא מפתיע שאנחנו מתחילים לראות את זה מחלחל למקום העבודה", אמר בארי סמפל, מנהל בכיר למדע וטכנולוגיה בקווסט.

עובדים פדרליים מנועים משימוש בסמים גם במקום העבודה וגם מחוצה לו מאז 1986, כשהנשיא רייגן אישר לערוך בדיקות סמים למועמדים שמבקשים להתקבל למקומות עבודה ממשלתיים. חוק מקום העבודה הנקי מסמים מ-1988 בישר עידן של בדיקות נרחבות ומדיניות של אפס סובלנות כלפי סמים בקרב קבלניות פדרליות רבות וכן בקרב מעסיקים במגזרים כמו הובלה יבשתית במשאיות, תעופה והובלת נפט וגז בצינורות.

לאחרונה ניסו חלק מהמחוקקים לתקן את מה שמתארים תומכי השימוש במריחואנה כמדיניות אכיפה מפלה, וכתוצאה מכך ביצעו יותר מ-30 מדינות מהלכים שמתירים למרבית הבגירים להשתמש במריחואנה לטיפול רפואי במחלות כמו סרטן והפרעת דחק פוסט-טראומטי. עשר מדינות וגם וושינגטון די.סי מתירות כעת שימוש בסם לצורכי הנאה, אך עובדים בתפקידים רגישים מבחינה בטיחותית עדיין חייבים לציית לאיסור הפדרלי על שימוש בסמים.

בעוד מספר המדינות שמבצעות לגליזציה של המריחואנה הולך וגדל, חדלו חלק מהמעסיקים לערוך בדיקות שימוש במריחואנה בקרב מועמדים לעבודה. חלק מהחברות מחפשות דרכים מדויקות יותר לבדוק אפשרות של פגיעה ביכולות העובדים בעת ביצוע תפקידם.