ג'ק מא: "לא מוכן לעבוד 12 שעות ביום? אל תבוא לעליבאבא"

המיליארדר הסיני ג'ק מא מצפה מהעובדים שלו לבלות הרבה מאוד זמן במשרד • הוא מצפה מהעובדים שלו לעבוד לא פחות מ-72 שעות בשבוע

ג'ק מא מייסד ומנכ"ל עליבאבא / רויטרס
ג'ק מא מייסד ומנכ"ל עליבאבא / רויטרס

מייסד עליבאבא ג'ק מא דורש הרבה מאוד מהעובדים בענקית המסחר המקוון. המיליארדר והאיש העשיר ביותר בסין מצפה מהעובדים שלו לעבוד לא פחות מ-72 שעות בשבוע. כלומר - 12 שעות מדי יום, שישה ימים בשבוע. כך פורסם ב"בלומברג".

בעמוד הרשמי של עליבאבא ברשת החברתית הסינית Weibo פורסמה התייחסות של מא לעניין שעות העבודה. כך, המיליארדר ציין כי עליבאבא לא זקוקה לאנשים שמצפים לעבוד רק שמונה שעות ביום. מא תומך בתרבות עבודה שידועה בכינוי "996" - מתשע בבוקר עד תשע בערב, 6 ימים בשבוע. "אני חושב שהיכולת לעבוד 996 היא ברכה גדולה", אמר מא. "אם אתם רוצים להצטרף לעליבאבא, תצטרכו להיות מוכנים לעבוד 12 שעות ביום, אחרת אל תטרחו". 

תעשיית ההייטק בסין מלאה בסיפורים על מתכנתים ומייסדי סטארט-אפים שמתו במפתיע בשל שעות עבודה ארוכות ולחץ רב. כך שמוסר העבודה של מא נתקל בתגובות נזעמות. "ערמה של שטויות, והוא גם לא ציין אם החברה מספקת תשלום על שעות נוספות עבור לוח זמנים של 996", כתב מגיב אחד בפוסט של עליבאבא ב-Weibo. "אני מקווה שאנשים יצמדו יותר לחוק, ולא לדעתם האישית". 

"המנהלים עושים 996 בגלל שהם עובדים בשביל עצמם וההון שלהם גדל", כתב מגיב נוסף. "אנחנו עובדים 996 בגלל שמנצלים אותנו בלי לשלם שעות נוספות".