חדוה בר שמחה על הפרדת חברות כרטיסי אשראי מהבנקים, אריק פינטו פחות

ישראכרט נהנית מקבלת פנים חמה בבורסה • שני ימי המסחר הראשונים שלה התאפיינו במחזורי מסחר גבוהים של עשרות מיליוני שקלים ובעליות שערים

בית ישראכרט, תל אביב / צילום: איל יצהר
בית ישראכרט, תל אביב / צילום: איל יצהר

בנק הפועלים וישראכרט ערכו היום (ב') טקס לפתיחת המסחר בבורסה לרגל הנפקת חברת כרטיסי האשראי והפיכתה לציבורית.

בינתיים נהנית ישראכרט מקבלת פנים חמה בבורסה. שני ימי המסחר הראשונים שלה התאפיינו במחזורי מסחר גבוהים של עשרות מיליוני שקלים ובעליות שערים.

בטקס הפתיחה נכחו בכירי הבנק וחברת כרטיסי האשראי, וגם המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר. במסגרת טקס פתיחת המסחר הבוקר בבורסה לרגל ההנפקה דיברו מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו, ומנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב. השניים, שידעו בעבר חילוקי דעות קשים הקשורים לכך שהבנק הוא בעל מניות בבורסה, הציגו הפעם חזית אחידה ומפרגנת לאור הצלחת ההנפקה.

"הצלחת ההנפקה מבטאת את הצורך בקרב המשקיעים המוסדיים והציבור הרחב להשתתף בהנפקות בסדר גודל", אמר בן זאב. "אני יודע שחברות חוששות להיות ציבוריות בגלל הרגולציה והתקשורת, אבל ההנפקה הנוכחית והצלחתה מהווה הבעת אמון לדרך הזו. אני מקווה שבשלב הבא נראה חברות ממשלתיות מונפקות בבורסה", הוא הוסיף.

ואילו פינטו אמר: "זהו יום היסטורי לשוק ההון, למשק ולאזרחי ישראל". עם זאת, פינטו לא יכול היה להתעלם מכך שהפרידה מישראכרט נכפתה עליו בעקבות חוק שטרום והוסיף: "צר לי להיפרד פרידה כפויה, שנעשתה בצעד שאין דומה לו בעולם".

בר דיברה אף היא בטקס, ודווקא הביעה שביעות רצון מהפרידה של הבנקים הגדולים מחברות כרטיסי האשראי: "אני שמחה על תוצאת תהליך הפרדת שתי חברות כרטיסי האשראי והפיכתן לגופים פיננסיים עצמאיים באופן שייצור גיוון ותחרות. המשק הרוויח מכך", אמרה.