דרעי מינה את אריאל אטיאס לראש צוות המו"מ הקואליציוני של ש"ס

ש"ס תדרוש את תיק הפנים ועוד שני תיקי שרים - הדתות והקליטה - וכן את המשך החקיקה בנושאי דת ומדינה

אריאל אטיאס  / צילום: איל יצהר
אריאל אטיאס / צילום: איל יצהר

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, מינה את השר לשעבר אריאל אטיאס לעמוד בראש צוות המשא-ומתן הקואליציוני של ש"ס לקראת הקמת הממשלה החדשה.

חברי הצוות יהיו חבר הכנסת המיועד, עו"ד משה ארבל (מקום 7 ברשימת ש"ס); היועץ המשפטי של ש"ס, עו"ד ישראל בך; והיועץ האסטרטגי אבי לרנר, הנחשב מקורב ללשכת ראש הממשלה.

ש"ס תדרוש את תיק הפנים ועוד שני תיקי שרים - הדתות והקליטה - וכן את המשך החקיקה בנושאי דת ומדינה. דרעי נחשב למתון מבין ראשי המפלגות החרדיות ולחברו של אביגדור ליברמן וצפוי כי יהיה מעורב במגעים החשאיים עם ליברמן ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי להביא לנוסחה שתאפשר את הקמת הממשלה.

בשיחה עם "גלובס" אמש (ב') בתום נאומו באירוע של ישראל ביתנו, אמר ליברמן כי ישוחח גם עם ראשי המפלגות החרדיות כדי להביא להקמת קואליציית הימין, רצון הבוחר כפי שעולה מתוצאות הבחירות. "אני אדם הגיוני, והדרישות שלי התקבלו ברובן הממשלה או בוועדות שיזמה, כמו פשרת הגיור, חוק הגיוס ועוד". 

ליברמן יתעקש בעיקר על חוק הגיוס, מתוך הבנה כי ניתן יהיה להעבירו, וכי יש לו תמיכה רחבה בציבור. ההערכה היא כי ידרוש את משרד הביטחון אך יסתפק במשרד כלכלי בכיר, מה שישכך את העימות הצפוי עם נתניהו על המדיניות מול חמאס ברצועת עזה.

ליברמן נפגש ככל הנראה היום (ג') עם נתניהו.

בד-בבד, ראשי המפלגות החרדיות ייפגשו היום לתיאום עמדות. בפגישה ישתתף גם רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי, מהלך המעיד על שיתוף-פעולה צפוי בנושאי דת ומדינה.