לונדון מחכה לה: אלוני חץ רוכשת בניין משרדים שלישי בבירת בריטניה תמורת כמיליארד שקל

ההכנסה התפעולית הנקייה מהבניין בשטח של 22 אלף מ"ר, הסמוך לתחנת הרכבת פדינגטון ומושכר להנהלת מרקס אנד ספנסר, מסתכמת ב-11 מיליון ליש"ט בשנה • בעל השליטה והמנכ"ל, נתן חץ: "בכוונתנו להמשיך ולפעול על מנת להעמיק את אחיזתנו בשוק הנדל"ן המניב בלונדון"

קבוצת הנדל"ן המניב אלוני חץ  ממשיכה להעמיק את פעילותה בשוק הנדל"ן בלונדון. הבוקר (ד') דיווחה החברה לבורסה כי רכשה, באמצעות שותפות ברוקטון אוורלסט (BE) בניין משרדים נוסף במרכז לונדון הידוע בשם "Waterside House" בסכום של כ-220 מיליון ליש"ט (כמיליארד שקל).

הבניין, בשטח של כ-22 אלף מ"ר, ממוקם בסמוך לתחנת הרכבת פדינגטון (Paddington) במרכז לונדון. באלוני חץ מציינים כי הנכס מושכר במלואו למטה ההנהלה העולמית של ענקית הקמעונות מרקס אנד ספסנר (Marks & Spencer) וההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) ממנו עומדת על כ-11 מיליון ליש"ט בשנה.

עוד מציינים באלוני חץ כי בהתאם להסכם השכירות בתקופה הקרובה יעודכנו דמי השכירות כלפי מעלה, בהתאם למנגנון המקובל בבריטניה. תקופת השכירות היא עד חודש יוני 2023, עם שתי אופציות הארכה נוספות ל-5 ו-20 שנה.

לצורך מימון הנכס נטלה BE הלוואה (מסוג Non-Recourse) בסך 132 מיליון ליש"ט (60% מהרכישה) לתקופה של 5 שנים, הנושאת ריבית ליבור לשלושה חודשים (0.84% כיום) פלוס 1.45%. קרן ההלוואה תיפרע בתום תקופת ההלוואה.

זה הנכס השלישי אותו רוכשת BE לאחרונה, לאחר שבחודש שעבר רכשה שני בנייני משרדים במרכז לונדון, בשטח השכרה כולל של כ-22 אלף מ"ר, תמורת כ-206 מיליון ליש"ט. לצורך רכישתם נטלה BE הלוואה נוספת (מסוג Non-Recourse) בהיקף של 117 מיליון ליש"ט כנגד שיעבוד שני הבניינים, לתקופה של 3 שנים, נושאת ריבית ליבור לשלושה חודשים בתוספת 1.7%.

אלוני חץ, הנמצאת בשליטת נתן חץ (המכהן כמנכ"ל החברה) ודודי ורטהיים, פועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל, באמצעות החברה-הבת אמות. בארה"ב היא פועלת בוושינגטון הבירה באמצעות שותפות בחברת קאר (Carr) ובבוסטון בשותפות עם קאר ואוקספורד פרופרטיז. בשווייץ החברה פועלת באמצעות החזקה בחברת PSP. לחברה גם פעילות בתחום האנרגיה המתחדשת, באמצעות החברה-הבת אנרג'יקס.

על הכוונה להעמיק את הפעילות בבריטניה דיווחה אלוני חץ לפני קצת יותר משנה. אז מסרה החברה כי בכוונתה להשקיע ביחד עם השותפים הבכירים של קבוצת קרנות ברוקטון (Brockton) עד לכ-340 מיליון ליש"ט (כ-1.6 מיליארד שקל) בהקמה של BE שתעסוק ברכישה, ייזום, השבחה, הקמה, ניהול ותחזוקה של נדל"ן מניב מסחרי במדינה, תוך התמקדות באזור מטרופולין לונדון.

עד היום השקיעה אלוני חץ ב-BE כ-172 מיליון ליש"ט (810 מיליון שקל) לצורך רכישת שלושת הנכסים והיא מחזיקה כיום בכ-94.4% מהון השותפות. מנהלי ברוקטון מצידם השקיעו בהון העצמי של BE כ-10 מיליון ליש"ט עד היום והם אמורים להזרים לחברה עוד כ-30 מיליון ליש"ט במהלך השנים הקרובות.

מניית אלוני חץ רשמה בשנה האחרונה עלייה של יותר מ-40% ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-7.6 מיליארד שקל. נתן חץ ציין היום כי "עם השלמת רכישה זו בבעלותה של BE שלושה נכסים מניבים בלונדון בהיקף השקעה כולל של 415 מיליון ליש"ט (כ-2 מיליארד שקל) המניבים NOI שנתי של 21 מיליון ליש"ט (כ-100 מיליון שקל). בכוונתנו להמשיך ולפעול על-מנת להעמיק את אחיזתנו בשוק הנדל"ן המניב בלונדון".