פנחס עידן נגד ישראל כ"ץ וחוק בוררות חובה: "בושה"

יו"ר ועד רשות שדות התעופה התייחס ליוזמת שר התחבורה לחוק חוק בוררות חובה בשל השביתות ברכבת • "אני רוצה לראות את ההנהלות שיכולות להתנהל ללא ועד עובדים" • כ"ץ: "ועד הרכבת אשם במצב"

פנחס עידן / צילום: דוברות ההסתדרות
פנחס עידן / צילום: דוברות ההסתדרות

יו"ר ועד רשות שדות התעופה פנחס עידן יוצא נגד יוזמת שר התחבורה ישראל כ"ץ לחוקק חוק בוררות חובה במסגרת הממשלה הבאה. בנאום בטקס הרמת כוסית שנערך ברש"ת פנה עידן לכ"ץ ואמר לא בין היתר "לא מתאים לך", ו"בושה".

עידן נחשב לגורם בעל השפעה רבה בליכוד וזכה במקום ה-19 בפריימריז לרשימת הליכוד לכנסת ה-21 לאחר שניצח בהתמודדות במחוז השפלה. עידן נפסל בנימוק שבשל דרגתו הגבוהה בשירות המדינה היה עליו להתפטר לפני ההתמודדות. עידן גם מיודד עם כ"ץ במשך שנים וכ"ץ נוהג להציג אותו כיו"ר ועד המהווה בעיניו דוגמה להתנהלות נכונה.

אתמול נאם עידן בטקס הרמת כוסית לרגל חג הפסח שנערך בנתב"ג בנוכחות כ"ץ, שכינה את התנהלותה של יו"ר ועד הרכבת גילה אדרעי מאפיונרית והבטיח להעביר בקדנציה הקרובה של הממשלה חוק בוררות חובה בשירותים חיוניים שבבעלות המדינה. "אני לא חושב שאם יש ועד", אמר עידן. "אדוני השר, אני לא חושב... נצא הוועד (של הרכבת ע"ב) הוא לא בסדר - על זה אפשר לומר ניקח... לכל הוועדים? בושה ולא מתאים לך אדוני השר! אני רוצה להעביר מפה מסר לראש הממשלה, אני רוצה לראות את ההנהלות שיכולות להתנהל ללא ועד עובדים. ועד העובדים הוא לא אויב, הוא עוזר לנהל את המערכת. לא יכול להיות כל השיבושים והתקלות ברכבת 400 (מיליון) שקל גירעון - ורק הוועד אשם".

השר כ"ץ עלה לבמה לאחר דבריו של עידן ודיבר על התנהלות ועד הרכבת. "ועד הרכבת הוא האשם שהביא למצב הזה והצורך בחוק בוררות חובה זו ההתנהגות שלהם ושל ההסתדרות, שנותנת להם גיבוי חסר אחריות תוך פגיעה קשה בנוסעים", אמר כ"ץ והוסיף כי "כפי שהוכחתי בנמלים, בשמיים הפתוחים, בתשתיות, בטסטים וגם ברכבת לפני שבע שנים - הציבור יודע שאיני פוחד לעשות את הצעדים הנדרשים לטובתם". כ"ץ אף פנה בדבריו לעידן, שיפנה ליו"ר ההסתדרות להדיח את אדרעי מיד מתפקידה ולהפסיק מיד את כל העיצומים שמונעים את התפתחות החברה ופוגעים בנוסעים.