אסור לפגוע בזכויות עובדים רק בגלל הכעס הנקודתי על הבעיות ברכבת ישראל
המשבר בין עובדי הרכבת להנהלה איפשר לראש הממשלה ולשר התחבורה לטעון שאין מנוס מהגבלת זכות השביתה • הנימוק: ההסתדרות היא משביתה סדרתית • העובדות דווקא מלמדות כי ראשי הארגון האחרונים צמצמו מאוד את השימוש בכלי הזה • המשרוקית של גלובס
האיגוד לא מסתפק בכוונה להנהיג בוררות חובה בשירותים חיוניים • לפי הצעת חוק שגיבש, עובדי הנמלים יישאו באחריות פלילית ואזרחית לנזקים שייגרמו ללקוחות בגין שיבושי עבודה
יו"ר ועד רשות שדות התעופה התייחס ליוזמת שר התחבורה לחוק חוק בוררות חובה בשל השביתות ברכבת • "אני רוצה לראות את ההנהלות שיכולות להתנהל ללא ועד עובדים" • כ"ץ: "ועד הרכבת אשם במצב"
כך אמרו בכירי ההסתדרות בדיון חירום שכינס היו"ר ארנון בר-דוד בעקבות היוזמה לחקיקת חוק בוררות חובה • המאבק נגד היוזמה תופס את ההסתדרות במצב פגיע ללא פטרון פוליטי, עם בעלי ברית מוחלשים ועם יו"ר חדש שעדיין לא ביצר את מעמדו הפנימי • נתניהו: "אין שום הצדקה לכך שקומץ אנשים ישביתו את הרכבות למיליוני אזרחי ישראל ולחיילי צה"ל. זה לא יהיה"
רה"מ אמר בעבר בשיחות סגורות כי העובדה שלא הצליח לקדם את "חוק בוררות חובה" היא אחת ההחמצות הגדולות בקריירה שלו • השביתה ברכבת עשויה לספק לנתניהו רוח גבית לקידום המהלך • החוק יכריח את העובדים להידבר עם המעסיקים לפני נקיטת צעדים ארגוניים
היום תתכנס ישיבת ממשלה ראשונה אחרי הבחירות, ולדברי שר התחבורה, כל מפלגה שתרצה להצטרף תחויב להסכים לחקיקה זו • "הרכבת אינה רכוש פרטי של גילה אדרעי וניסנקורן לקידום אינטרסים אישיים ופוליטיים"
הסתדרות העובדים הכללית החדשהישראל כ"ץרכבת ישראלשביתה