עיריית ת"א קוראת לתושבים לארח את תיירי האירוויזיון לקבלת שבת

על-מנת לארח תיירים לקבלת שבת יש להירשם בפלטפורמה של Eatwith, מיזם המחבר בין אורחים ומארחים לארוחות ביתיות • ומי כבר התנדב לארח?

עיריית תל-אביב-יפו קוראת לתושבי העיר לארח תיירים בשבוע האירוויזיון "לקבלות שבת תל-אביביות". הרעיון הוא להזמין את התיירים לארוחת ערב ביום שישי ה-17 במאי 2019, ערב לפני אירוע גמר האירוויזיון.

בין מי שכבר התגייסו לארח: השף חיים כהן, צביקה הדר, דורון מדלי, טל מוסרי, הילה קורח והפסנתרן גיל שוחט.

על-מנת לארח תיירים לקבלות שבת יש להירשם בפלטפורמה של Eatwith, מיזם המחבר בין אורחים ומארחים לארוחות ביתיות. מטרת הפרויקט הוא "לחבר בין אלפי התיירים שיגיעו ארצה ובין תושבי העיר", נכתב בקול קורא שהפיצה העירייה. "הארוחות יחשפו את התיירים למסורת הישראלית כפי שהיא באה לידי ביטוי בבתים השונים - כל אחד על-פי מנהגיו ואמונתו. על-מנת ליצור תחושת האחדה בין הארוחות, יתבקשו המארחים לכלול בארוחות חלה ויין, האופייניים לארוחות שבת ישראליות".

גם רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו, עדכן כי "הודעתי כבר ליעל אשתי שתשריין את יום שישי שלפני גמר האירוויזיון, כדי שנוכל לבשל".

היוזמה מחולקת לכמה אפשרויות: לארח בבתים 2-6 תיירים; לערוך קבלות שבת "גאות" (חברי הקהילה הגאה יארחו תיירים בביתם); להשתתף בקבלות שבת קהילתיות שיתקיימו במספר מוקדים בעיר, אליהם יוזמנו תושבי העיר ותיירים המבקשים לקחת חלק בארוחת שישי שכונתית ורבת-משתתפים. לטובת הארוחות הקהילתיות, כל תושב יבשל מנה חגיגית, והתיירים יצטרפו לאווירה השמחה והטעימה.

השתתפות התיירים בפרויקט כרוכה בתשלום של 50 שקל לתייר. התשלום יועבר במלואו לתושב המארח. כל בית מארח יוכל להזמין עד 6 תיירים.