"תוך 5 שנים טכנולוגיות קוליות יהפכו את המקלדות למיותרות"

מארק טלוסץ, מנכ"ל חברת ההשקעות Mangrove Capital Partners, ממליץ למשקיעים להיכנס לתחום הטכנולוגיות הקוליות: "הקול הוא הזדמנות של פעם בעשור"

העוזרת הקולית אלכסה של אמזון / צילום: Shutterstock
העוזרת הקולית אלכסה של אמזון / צילום: Shutterstock

תוך 5 שנים המקלדות יהפכו למיותרות בזכות התפתחותן של הטכנולוגיות הקוליות - כך אמר מנכ"ל חברת ההשקעות Mangrove Capital Partners, מארק טלוסץ, בראיון ל-CNBC. טלוסץ ידוע כמי שגיבה חברות שההשקעה בהן הניבה רווח, כמו וויקס הישראלית וסקייפ.

"ברור לי היום שתוך 5 שנים המקלדת תיעלם", חזה טלוסץ, והמליץ למשקיעים להיכנס לתחום. הוא הוסיף כי הקושי של קהילת המשקיעים בכל הנוגע לטכנולוגיות זיהוי קולי הוא להבין האם מדובר ב"תוסף נחמד" עבור חברות או "שינוי עצום לחוויית המשתמש", ושהחברה שלו מהמרת על האפשרות השנייה. "בחברה שלנו אנחנו מחזיקים בתזה לפיה זה יהיה שינוי גדול. יהיו חברות רבות שיבנו אך ורק על קול", אמר טלוסץ והצהיר כי "הקול הוא הזדמנות של פעם בעשור. אני אופטימיסט, אופטימיסט שצדק פעמים רבות".

היום חברות ענק כמו אמזון וגוגל שולטות בתחום הקול. אמזון מציעה למשתמשיה את העוזרת הקולית אלכסה שזמינה היום ביותר מ-20 אלף מוצרים. בתחילת השנה אמזון הצהירה כי 100 מיליון מוצרים תומכי אלכסה נמכרו עד היום. אמזון מוכרת גם את הרמקולים החכמים תחת המותג אמזון אקו המתבססים על אלכסה, ואילו גוגל מציעה את העוזרת הקולית גוגל אסיסטנט ואת הרמקולים החכמים של גוגל הום. גם פייסבוק הודיעה בשבוע שעבר כי היא מפתחת עוזרת קולית משלה ונכנסת לתחום.

אלא שלמרות המצב הנוכחי בו הענקיות שולטות בתחום, טלוסץ טען בראיון כי אין סיבה שגם סטארט-אפים לא יחדרו למרחב הזה. הוא אמר כי ענקיות הטכנולוגיה עושות "עבודה טובה" בקביעת הסטנדרטים לטכנולוגיות קוליות עבור התעשייה, למשל בכך שהחלו לזהות גם מבטאים פחות מוכרים, אך שעדיין יש צורך ב"חדשנות מאסיבית" בתעשייה וב"דרכים חדשות לעשות שימוש בקול".

לפי חברת המחקר Juniper Research, ב-2018 נעשה שימוש בעוזרות קוליות בעזרת 2.5 מיליארד מכשירים, והמספר צפוי להאמיר ל-8 מיליארד עד 2023.