קלאב הוטל תשלם 21.5 אלף שקל לאדם שנפל מכיסא במלון

האורח נפצע אחרי נפילה מכיסא בבית הקפה, שהיה ממוקם על במה במרכז הלובי בקלאב הוטל טבריה

קלאב הוטל / צילום: איתמר לוין
קלאב הוטל / צילום: איתמר לוין

אורח מלון שנפצע אחרי נפילה מכיסא בבית הקפה שבלובי מלון קלאב הוטל טבריה יפוצה בסכום של 21.5 אלף שקל - כך פסק בית משפט השלום בתל-אביב.

האירוע התרחש בשנת 2011. התובע, כיום בן 82, הגיע עם אשתו לנפוש בבית המלון. מאחר שבעת הגעתם חדרם לא היה מוכן, הופנו בני הזוג, לצורך המתנה, לבית הקפה שבמלון. בית הקפה היה ממוקם על במה במרכז הלובי. לטענת התובע, בני הזוג התבקשו לשבת על אותה במה, שהייתה עמוסה באורחים. הם הופנו לשבת בסמוך לשולחן שהיה ממוקם בקצה הבמה וליד המדרגות.

לאחר שהתיישב על כיסאו, קם התובע כדי לסדרו וכאשר ביקש לשבת חזרה, הכיסא "עף", והתובע נפל ארצה ונפצע. בתביעה נטען כי הצבת השולחנות והכיסאות על במה לא מגודרת ועמוסה היא בבחינת מפגע. בית המלון מבחינתו טען כי מיקום הכיסאות על אותה במה אינו בגדר מפגע, וכי התובע מעד עקב חוסר תשומת-לב.

השופטת מלכה ספינזי-שניאור דנה בסוגיית האחריות לאירוע וקבעה כי "עצם הצבת שולחן בסמוך למדרגות על גבי במה (עם הבדלי גובה בינה לבין הרצפה) עלולה להיות מסוכנת עד כדי הגדרתה כמפגע".

האם על האורח גם מוטלת אחריות היות שהזיז את הכיסא כדי לשפר את ישיבתו מבלי לשים לב כי הוא ניצב בשולי אותה במה? השופטת קבעה כי יש להטיל עליו אשם תורם מופחת, בשיעור של 35% מגובה הפיצוי שנקבע עבורו. את הנזק והפיצוי היא חישבה לפי משך הזמן שבו נוטרל מפעילות, משך חודשיים, הוצאות על טיפולים, עזרה מטעם בני המשפחה ופיצוי בגין הכאב והסבל שהוסב לו. את סך הפיצוי העמידה על 33 אלף שקל - מהסכום הזה נוכה 35% כאשם תורם, ומכאן נפסק כי קלאב הוטל תשלם לאורח 21,450 שקל. אל הסכום הזה הוסיפה השופטת הוצאות משפט (על-פי קבלות שיגיש) ועוד 5,000 שקל כשכר-טרחה לעורכי דינו של התובע. 

ת"א 8457-03-14