מעבדות לשופינג: זינוק של 30% בעסקאות בכרטיסי אשראי בערב פסח

נראה כי בפסח השנה הישראלים חיכו לרגע האחרון עם הקניות: עסקאות בהיקף של 720 מיליון שקל נרשמו ביום שישי שעבר • תוך 4 שעות הוציאו הישראלים מעל 340 מיליון שקל ב-1.92 מיליון עסקאות

קונים בדיזנגוף סנטר / צילום: שלומי יוסף
קונים בדיזנגוף סנטר / צילום: שלומי יוסף

אם הרגשתם השנה שערב חג הפסח היה צפוף במיוחד במרכזי הקניות, יש כעת גם נתונים שתומכים בתחושה הזו. הישראלים חיכו השנה עם הקניות לחג הפסח לרגע האחרון, כך עולה מנתוני חברת שב"א (שירותי בנקאות אוטומטיים) המפעילה את מערכת התשלומים בכרטיסי האשראי בישראל.

מהנתונים עולה כי ביום שישי האחרון, שהיה ערב החג, התבצעו עסקאות בכרטיסי אשראי בהיקף של מעל 720 מיליון שקל. מדובר בזינוק של כ-30% לעומת ערב הפסח בשנה שעברה, אז עמדו העסקאות בערב החג על כ-550 מיליון שקל.

עוד מציינים בשב"א כי השעות העמוסות ביותר של פעילות בכרטיסי אשראי נרשמו בין השעות 10:00 בבוקר ל-14:00 בצהריים. תוך 4 שעות הוציאו הישראלים מעל 340 מיליון שקל ב-1.92 מיליון עסקאות.

לפי הערכות, הזינוק נובע מכך שהשנה הקניות רוכזו אל היום האחרון, זאת בעוד בשנה שעברה הן התפזרו בצורה שווה יותר על פני השבוע כולו. כראיה לכך ניתן לראות שבמשך השבוע שקדם לפסח נרשמה עלייה של 5% בלבד בהיקף הרכישות בכרטיסי אשראי לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ל-6.8 מיליארד שקל. מדובר בעלייה נמוכה יותר לעומת קצב הגידול הממוצע השנתי בשימוש בכרטיסי אשראי, העומד על 6%-8%. כלומר, בעוד אשתקד נרשמה פעילות ערה לאורך השבוע שקדם לפסח - השנה היא התרכזה בעיקר בערב החג עצמו.