מולטי-מיליונר מסתורי חובר ליריבים הפוליטים של אוקסיו-קורטז

לפי דיווח של "ניו-יורק פוסט", מולטי-מיליונר מניו-יורק, שזהותו לא נחשפה, יתמוך במי שיתמודד מול נציגת בית הנבחרים הדמוקרטית במרוץ על התפקיד

אלכסנדריה א' קורטז/ צילום:רויטרס
אלכסנדריה א' קורטז/ צילום:רויטרס

הפופולריות הרבה של אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, נציגת בית הנבחרים הדמוקרטית ממחוז 14 בניו-יורק, גורמת ליריבה להתאגד נגדה. כך, לפי דיווח של "ניו-יורק פוסט", מולטי-מיליונר מסתורי מניו-יורק פועל כדי להפיל את אוקסיו-קורטז בבחירות הבאות לקונגרס

עברו בסך הכל שלושה חודשים מאז שאוקסיו-קורטז נכנסה לתפקיד, אך נציגת הקונגרס מתמודדות עם שלושה יריבים ממחוז הבית שלה שמעוניינים בתפקידה. מדובר בעיתונאית האמריקאית-מצרית רות פפזיאן (היחידה שהצהירה רשמית כי היא מתכוונת להתמודד מול אוקסיו-קורטז), שוטר במשטרת ניו-יורק שהפך למורה לאזרחות ומפיק של תוכנית רדיו שמרנית. המיליארדר הניו-יורקי המסתורי מוכן להעניק מימון למי שיתמודד במרוץ מולה על התפקיד. 

"יש בהחלט אנרגיה וכסף במירוץ הזה", אמר ל"פוסט" יו"ר המפלגה הרפובליקאית בברונקס מייק רנדינו, והוסיף כי הוא נמצא בקשר עם תורם עשיר מאוד שמעוניין כי אוקסיו-קורטז תפסיד. רנדינו לא מסר את שמו של התורם, אך אמר כי מדובר באדם "ששווה מעל ל-200 מיליון דולר ובעל קשרים לגיוס כספים במנהטן". 

לפי "הפוסט", שלושת המועמדים טוענים כי אוקסיו-קורטז הזניחה את המחוז שלה, שכולל חלקים מהברונקס ומקווינס. "היא לחלוטין מתעלמת מהאנשים במחוז הזה", אמרה פפזיאן ל"פוסט". פפזיאן בת ה-61 מתגוררת עם אמה בת ה-85 באותה דירה מאז שעלתה עם משפחתה ממצרים ב-1956. "אני גרתי פה כל חיי. אני מכירה את הלב והנשמה של הקהילה הזו. האנשים פה נלחמו בכל כוחם כדי להגיע למעמד הביניים ולא ניתן שהם יפגעו מהמסים הגבוהים שיצטרכו להטיל כדי לממן את הגרין ניו דיל או מדיקייר לכל". פפזיאן התייחסה לשתי תוכניות פוליטיות שמקדמת אוקסיו-קורטז. גרין ניו דיל זו התוכנית הדמוקרטית להתמודדות עם שינויי האקלים. 

פפזיאן טרם הקימה רשת לגיוס תומכים ומימון, אך היא נפגשה עם קורי לבנדובסקי, מנהל הקמפיין לשעבר של דונלד טראמפ. "הוא היה מעודד והציע לעזור במידה ורות תוכיח שהיא יכולה לגייס מספיק כסף כדי להתמודד", אמר מקור ל"פוסט".