סגן הנשיא של אובמה ג'ו ביידן הכריז כי יתמודד לנשיאות ארה"ב

"מה שהופך את אמריקה לאמריקה נמצא בסכנה", כך הכריז היום סגן נשיא ארה"ב לשעבר ג'ו ביידן על הצטרפותו למירוץ לנשיאות ארה"ב בשנת 2020 • ביידן בן ה-76 נחשב למועמד מוביל במפלגה הדמוקרטית על פי מרבית הסקרים

ג'ו ביידן / צילום: רויטרס
ג'ו ביידן / צילום: רויטרס

סגן נשיא ארה"ב לשעבר ג'ו ביידן הודיע היום (ה') כי הוא מצטרף למירוץ לנשיאות של המפלגה הדמוקרטית. ביידן בונה על כך שקשריו עם הנשיא לשעבר אובמה ופנייתו למעמד העובד בארה"ב ישתיקו שאלות שיעלו בנוגע למעמדו במפלגה הדמוקרטית ההולכת ונהיית ליברלית יותר.

"כל מה שהפך את אמריקה לאמריקה בסיכון. לכן היום אני מכריז על מועמדותי לנשיאות ארה"ב", אמר ביידן בסרטון קצר שהעלה לרשת טוויטר היום. "ערכי המוסר שלנו, עמדתנו בעולם, עצם הדמוקרטיה שלנו", כתב ביידן בפתיחת הציוץ.

הכרזתו של סגן הנשיא לשעבר מסכמת שלב הזוי מעט בתחילתה של מערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2020 - המירוץ כולל כרגע לא פחות מ-20 מועמדים מהמפלגה הדמוקרטית שהודיעו, ברצינות או בצחוק, כי יתמודדו לנשיאות.

ביידן בן ה-76 מצטרף לקבוצה מגוונת דיה של מועמדים רציניים מהמפלגה הדמוקרטית שכבר השיקו את הקמפיינים שלהם, כמו בטו או'רורק. על אף שנכנס מאוחר יחסית למירוץ, ביידן הוביל בקביעות בסקרים של מצביעי המפלגה הדמוקרטית כמועמד מבטיח לנשיאות ב-2020.

נזכיר כי במרץ האחרון מספר נשים האשימו את ביידן בהתנהלות לא נאותה וכי נגע וחיבק אותן בצורה שגרמה להן להרגיש לא נוח. באפריל פרסם ביידן סרטון ברשתות החברתיות בו הוא מבטיח "לכבד יותר מרחב אישי של אנשים".