השקעה של 800 מיליון דולר: חברי אמזון פריים יקבלו משלוח תוך יום

אמזון תשקיע 800 מיליון דולר ברבעון השני כדי לחתוך את זמני המשלוח במועדון אמזון פריים - מיומיים ליום אחד בלבד

משלוחים של אמזון פריים / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
משלוחים של אמזון פריים / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

למעלה מעשור לאחר שאמזון יצאה לדרך עם מועדון אמזון פריים - שאיפשר משלוח חינם בתוך יומיים, הצעת ערך שמשכה מיליוני משתמשים ושינתה את הציפייה ממשלוחים ואת חוויית הצריכה - היום (ו') היא הודיעה על בשורה חדשה: ענקית המסחר המקוון של ג'ף בזוס חותכת את זמני המשלוח, ותציע לחברי מועדון אמזון פריים משלוח בתוך יום אחד בלבד.

אמזון תשקיע 800 מיליון דולר ברבעון השני של 2019 כדי לבצע את המהלך הזה ולהפוך את הסטנדרט של שירות המשלוחים שלה לחברי המועדון לכזה שמאפשר אספקה בתוך יום. "אנחנו עובדים כרגע על פיתוח תוכנית המשלוחים הראשית שלנו, שהייתה היסטורית תוכנית של משלוח בתוך יומיים, לתוכנית משלוח של יום אחד" - כך הכריז סמנכ"ל הכספים של אמזון, בריאן אולבסקי, בשיחה עם משקיעים על רקע פרסום תוצאות הרבעון הראשון של החברה ב-2019.

זוהי למעשה התשובה של אמזון  לתחרות סביבה. בשנים האחרונות קמעונאיות ענק כמו וולמארט התאימו את עצמן אליה, וכעת גם הן מציעות משלוח בתוך יומיים, מה שמאיים על היתרון של אמזון בהיבט שזה. מניות וולמארט  וטרגט  יורדות במסחר בעד 5% בשל הודעת אמזון. 

לפני כשנה אמזון ייקרה את מחיר החברות באמזון פריים בארה"ב מ-99 דולר ל-119 דולר לשנה. מנכ"ל ומייסד החברה, ג'ף בזוס, הצהיר כי הוא רוצה להעניק לצרכן ערך כל-כך טוב, עד כדי כך שזה יהיה "חוסר אחריות לא להיות חבר במועדון". נכון להיום יש לחברה למעלה מ-100 מיליון מנויים שמשלמים עבור השירות.