צו הרחקה ל-FlyPark מנתב"ג: חניון פיראטי וריבים סוערים עם לקוחות

בצו ההרחקה שנשלח אל FlyPark טוען מנכ"ל נתב"ג כי החברה מפעילה חניון פיראטי ובלתי חוקי, וכי "נציגי החברה היו מעורבים בוויכוחים סוערים עם לקוחות בשטחי נתב"ג" • עוד נטען כי היו מקרים שבהם "רכבי לקוחות אף נגררו אחרי שחנו במקומות אסורים" • FlyPark: הפסקנו התקשרות עם חברה חיצונית שלא עמדה בנהלים

צילום מסך מתוך אתר חברת FlyPark
צילום מסך מתוך אתר חברת FlyPark

צו הרחקה מנמל התעופה בן-גוריון הוצא לחברת FlyPark שמציעה שירותי חניה לטסים לחו"ל. את הצו הוציא אתמול (ב') שמואל זכאי, מנהל נתב"ג, בעקבות שלל תלונות שהועלו נגד החברות על-ידי נוסעים מתוסכלים. הצו תקף לתקופה של 12 חודשים.

עוד לפני גל הפרסומים מהימים האחרונים, בחודש פברואר 2019 נשלח לחברה זימון לשימוע לשם בחינת האפשרות להוציא צו הרחקה לחברת FlyPark. הרקע לשימוע היה "פעילות מסחרית אסורה המבוצעת בשטחי נתב"ג ללא היתר ותוך פגיעה בסדר הציבורי בנתב"ג".

הצו, שהוצא לחברה אחרי הליך של שימוע, אוסר על חברת FlyPark או על עובדים ונהגים מטעמה להיכנס לשטחי נתב"ג (למעט לצורך נסיעה לחו"ל). הצו חל גם על רכבים מטעם החברה ועל איסוף או השבת מכוניות לנוסעים.

התלונות, שהועלו גם לרשתות החברתיות, כוללות טענות לעיכוב בהחזרת מכוניות שהושארו לחניה, להחזרה של מכוניות מלוכלכות ומרוקנות מדלק, כאשר סיפור מקומם במיוחד העלתה נוסעת שנטען בפניה, אחרי שנחתה עם בתה התינוקת בת ה-8 חודשים, כי מפתחות מכוניתה אבדו, וכי עליה לנסוע במונית לביתה.

הלקוחות, שהעלו תלונות גם לעמוד הפייסבוק של FlyPark, מדווחים על קושי בקבלת מענה מנציגי החברה. FlyPark עצמה פרסמה תגובה בעמוד הפייסבוק שלה, לפיה 2,800 איש השתמשו בשירות שלה במהלך הפסח, והיא נעזרה בחברת כוח-אדם חיצונית ש"רמת השירות שלה אינה עומדת ברמת הקריטריונים שהצבנו".

בצו ההרחקה שנשלח אל FlyPark טוען מנכ"ל נתב"ג כי החברה "מפעילה חניון פיראטי ובלתי חוקי", וכי "נציגי החברה היו מעורבים בוויכוחים סוערים עם לקוחות בתוך שטחי נתב"ג". עוד נטען כי היו מקרים שבהם "רכבי לקוחות אף נגררו אחרי שחנו במקומות אסורים".

בשימוע שנערך לחברה כאמור טענה נציגת FlyPark כי רשות שדות התעופה לא נוהגת בדרך שוויוניות, היות שהיא מאפשרת פעילות דומה של בעל חניון בשם "קלקודה" (המציע שירות חניה בכפר טרומן, מר"ח). אלא שרשות שדות התעופה מנהלת הליך משפטי נגד "קלקודה" במטרה "לסלק את ידו משטחי נמל התעופה".

על צו ההרחקה רשאית FlyPark לערער במהלך השבועיים הקרובים. 

FlyPark: הפסקנו התקשרות עם חברה חיצונית שלא עמדה בנהלים

מ-FlyPark נמסר בתגובה: "החברה נותנת שירות לטסים מנתב"ג תוך כדי הקפדה על איכות שירות גבוהה עם מעל עשרות אלפי לקוחות מרוצים וקבועים שחוזרים אלינו כל חופשה או נסיעה על-מנת לקבל את השירות הטוב ביותר ולחסוך בעלות החניה כמעט 40% לעומת מחיר חניה רגיל בנתב"ג.

"אנו מודעים לכמות הנוסעים הגבוהה וללחץ שנגרם בעקבותיה בפסח, וכדי להיערך לכך שכרנו חברת כוח-אדם, 'טובגו אספקת עובדים', שסיפקה לנו דיילים שיתנו שירות ללקוחות החברה. לצערנו, הם לא עשו את העבודה ולא עמדו בקריטריונים שלנו ולא בנהלים שלנו - מה שגרם למקרים האחרונים שציינתם.

"במהלך חג הפסח הענקנו שירות ל-2,896 רכבים שחנו אצלנו בפחות משבוע ימים. אנו תמיד משתדלים לשפר ולגרום ללקוח להיות מרוצה יותר מרמת השירות. אנו לוקחים אחריות מלאה על הנושא. הפסקנו הבוקר את ההתקשרות עם החברה החיצונית, ואנו מפיקים לקחים על-מנת לתת שירות ברמה הגבוהה ביותר. חניון FlyPark ממוקם מחוץ לשדה התעופה ואינו קשור בשום דרך להתנהלות של המערכות בנתב"ג.

"אנו נותנים שירות של דייל אישי שאוסף מהלקוח את הרכב בעת היציאה, ובעת החזרה מחזיר לו את הרכב, כולל שטיפת הרכב - שירות שחוסך זמן וכסף בהשוואה לחניה בנתב"ג. קיבלנו את המכתב - נלמד אותו ונגיש תגובה מסודרת. עז אז החברה תמשיך את פעילותה כרגיל".