נמל אשדוד ממנה מנכ"ל בפועל: איציק כהן יחליף את בלומנטל הפורש

איציק כהן, סמנכ"ל התפעול של נמל אשדוד, מונה היום למנכ"ל בפועל של הנמל, עד להחלטה על מנכ"ל קבוע כהן התמודד על התפקיד מול אלי בר-יוסף, סמנכ"ל הלקוחות של חברת הנמל • בינתיים, הוקמה בנמל ועדת איתור לבחירת מנכ"ל, בראשות יושבת הראש של חברת הנמל אורנה הוזמן-בכור

נמל אשדוד/ צילום: תמר מצפי
נמל אשדוד/ צילום: תמר מצפי

איציק כהן, סמנכ"ל התפעול של נמל אשדוד, מונה היום (ג') למנכ"ל בפועל של הנמל, עד להחלטה על מנכ"ל קבוע כהן התמודד על התפקיד מול אלי בר-יוסף, סמנכ"ל הלקוחות של חברת הנמל. ההחלטה על המינוי התקבלה בדירקטוריון וטעונה את אישור ועדת גילאור לבדיקת מינויים בשירות הציבורי. עם פרישת המנכ"ל המכהן, איציק בלומנטל, ייכנס כהן לתפקידו החדש.

בינתיים, הוקמה בנמל ועדת איתור לבחירת מנכ"ל, בראשות יושבת הראש של חברת הנמל אורנה הוזמן-בכור. בוועדה חברים גם הדירקטורים נאוה בן- זקן, מאלק עמרור ורון אילוז. רועי כחלון, נציג רשות החברות בדירקטוריון, ישמש כמשקיף. 

הבעיות הדחופות ביותר העומדות בפני הנהלת החברה הן תיקון ההפרות בנושאי הגנת הסביבה ופיקוח על חזרת המנופים ברציף 21 לעבודה תקינה ותפוקה מלאה. בנוסף מקווים בהנהלת הנמל לחתום על הסכם רפורמה עם העובדים לאחר כניסתה של ממשלה חדשה. את החתימה עיכבה מחלוקת עם העובדים סביב דרישתם להקים שני רציפים חדשים (24, 25) ב-2030 כדי שהנמל יוכל להתמודד עם נמל הדרום שהשלב השני של הרחבתו מתוכנן ל-2030. המדינה התנתה את הסכמתה להקמת שני הרציפים החדשים בהכנסת משקיע אסטרטגי. נמל אשדוד סיים את 2018 עם ירידה ברווחים, למול הצלחה של נמל נמל חיפה, שהגדיל את רווחיו.

אורנה הוזמן בכור יו"ר דירקטוריון החברה, אמרה היום כי "אני מבקשת לברך את איציק כהן על בחירתו כמנכ"ל בפועל של נמל אשדוד. אני משוכנעת שיוביל את חיזוק וייצוב החברה בבטחה, תוך מתן שרות מיטבי ללקוחות, ומציאת פתרונות לאתגרים הרגולטוריים העומדים לפתחה. אני רוצה להודות ולאחל הצלחה למנכ"ל היוצא יצחק בלומנטל בהמשך דרכו".