סבן והאצ'יסון שוב במו"מ למציאת פתרון להמשך השליטה בפרטנר

סבן פנה שוב להאצ'יסון וביקש לדחות תשלום רבית על ההלוואה בסך 300 מיליון דולר שאמורה להיפרע בינואר 2020 • לפני מספר חודשים ניסתה פרטנר לשנות ההסכם והאצ'יסון סירבה

חיים סבן/ צילום: אמיר מאירי
חיים סבן/ צילום: אמיר מאירי

איש העסקים חיים סבן שוב מנסה לשנות את תנאי ההסכם להחזר ההלוואה מהאצ'יסון בסך 300 מיליון דולר שאמורה להיפרע בתחילת 2020. נודע כי האצ'יסון שוב הסכימה לדחות לסבן פירעון תשלום על הרבית שהוא משלם לפני יומיים. האירוע הנוכחי מזכיר ודומה למה שאירע בסוף שנה שעברה כאשר גם אז דרש סבן לדחות תשלום רבית והאצ'יסון נענתה לבקשתו.

האצ'יסון וסבן מנסים להימנע מלהרחיב בפרטים על המו"מ ביניהם, ולכן קשה לדעת מה יקרה הפעם והאם האירוע יסתיים בכך שסבן ישלם את הרבית כמו ששילם בפעם הקודמת או שהצדדים יגיעו להבנות חדשות, כאשר הערכות בשוק מדברות על כך שהוא מעוניין מאד לדחות את תשלום ההלוואה, על רקע העובדה שהוא למעשה מופסד על ההשקעה שלו בפרטנר והניסיונות שלו למצוא קונה למניות שלו לא צלח.

ומכיוון שסבן לא רוצה לצאת מפרטנר כאשר הוא בעצם מופסד, ומחזיר את המניות להאצ'יסון, הערכות הן שהוא ינסה בכל מחיר להגיע להבנות עם האצ'יסון על דחיית החזר ההלוואה, בתקווה שמניית פרטנר תתאושש, או שיחול שינוי במצב שוק התקשורת. מנגד להאצ'יסון אין שום אינטרס לחזור לשוק התקשורת ההפסדי בישראל מה שעשוי לרמוז לכך שהיא תהיה מוכנה להתגמש ולדחות את החזר ההלוואה.

הלוואת האצ'יסון ניתנה במקור לסקיילקס של אילן בן דב, בעל השליטה בפרטנר לפני סבן. מדובר בהלוואת מוכר בסך 300 מיליון דולר שבן דב לקח ב-2009 בעת שרכש את פרטנר מידי האצ'יסון. עם העברת השליטה בפרטנר לידי קבוצת סבן בסוף 2012, לקחה הקבוצה על עצמה ברכישה גם את הלוואת המוכר, הנושאת ריבית של כ-2% בשנה.