מנכ"ל גוגל לשעבר אריק שמידט עוזב את דירקטוריון אלפבית

גם מנכ"לית חטיבת מחשוב הענן של גוגל דיאן גרין תעזוב את דירקטוריון אלפבית • שמידט ימשיך לשמש כיועץ טכני לחברה האם של גוגל

אריק שמידט / צילום: Benoit Tessier, רויטרס
אריק שמידט / צילום: Benoit Tessier, רויטרס

אלפבית , חברת האם של גוגל, הודיעה כי מנכ"ל גוגל לשעבר אריק שמידט ומנכ"לית חטיבת מחשוב הענן של החברה לשעבר דיאן גרין יעזבו את דירקטוריון אלפבית. בנוסף, החברה הודיעה כי רובין וושינגטון, סמנכ"ל הכספים בחברת הביוטק Gilead Sciences יצטרף לדירקטוריון.

בתקופה האחרונה, שערוריות הנוגעות לאופן שבו גוגל התמודדה עם תלונות לגבי הטרדה מינית ונושאים נוספים גרמו לעובדי ומשקיעי החברה לפקפק באופן שבו הדירקטוריון מפקח עליה.

החברה הודיעה כי שמידט, ששיחק תפקיד מפתח בצמיחה של גוגל במשך עשור, ימשיך לשמש בתפקידו כיועץ טכני לאלפבית. לפני כשנה הוא פרש גם מתפקידו כיו"ר אלפבית, והוא יעזוב את הדירקטוריון ביוני. שמידט צייץ בטוויטר כי הוא פורש מהדירקטוריון אחרי 18 שנים שכיהן בו כדי לפנות מקום לדור הבא. בנוסף, הוא אמר שימשיך לקחת חלק בדירקטוריונים שמייעצים לממשלה בנושאים טכנולוגיים, וכי ימשיך ללמד וכן לפעול במסגרת הארגון שלו Schmidt Futures.

שמידט הפך למנכ"ל גוגל ב-2001 על מנת להביא מומחיות עסקית לחברה שהקימו סרגיי ברין ולארי פייג'. ב-2011 עזב את תפקיד המנכ"ל והתמנה ליו"ר החברה.