קרן קיסטון, כלל ביטוח והפניקס, יחזיקו במשותף עם שיכון ובינוי בחברות המפעילות את כביש 6

זאת אם הצעתה של הקרן תתקבל בידי מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל • קיסטון הגישה הצעה חדשה לרכישת חברות המפעיל, כאשר כלל ביטוח והפניקס ימשכו את הצעתם המוקדמת ויקבלו אופציה לרכישת חלק מהמניות שתרכוש קיסטון

כביש 6 / צילום: תמר מצפי
כביש 6 / צילום: תמר מצפי

קרן קיסטון, כלל ביטוח והפניקס, יחזיקו במשותף עם שיכון ובינוי בחברות המפעילות את כביש 6, אם הצעתה של הקרן תתקבל בידי מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל. על פי סיכום אליו הגיעו הערב הגופים השונים, הגישה קיסטון הצעה חדשה לרכישת חברות המפעיל, כאשר כלל ביטוח והפניקס ימשכו את הצעתם המוקדמת ויקבלו אופציה לרכישת חלק מהמניות שתרכוש קיסטון.

אפריקה ישראל מחזיקה ב-35.5% מחברות המפעיל, כאשר יתרת המניות מתחלקות כיום בין שיכון ובינוי (35.5%) וקבוצת אלון (29%). הצעתה החדשה של קיסטון מעניקה שווי של כולל של 510 מיליון שקל לחברות המפעיל, שמורכב משווי פעילות של 336 מיליון שקל ועוד סכום של 174 מיליון שקל שכולל את המזומנים שבקופת החברות בשווי של 170 מיליון שקל ועוד 4 מיליון שקל המשקפים מחצית משווי ההשקעות לזמן קצר של החברות.

לדברי קיסטון, הצעה זו גבוהה ב-10 מיליון שקל מהצעתה המקורית שהוגשה לפני כשבועיים. במסגרת ההצעה, תציע הקרן לרכוש את מלוא החזקות אפריקה ישראל וקבוצת אלון (64.5%), כאשר במידה שהצעה זו תתקבל, יקבלו כלל ביטוח והפניקס אופציה ל-30 יום לרכישת כ-32.6% מהמניות במחיר ההצעה. במקביל, תקבל גם שיכון ובינוי אופציה להגדלת חלקה ל-46%, כך שחלקה של קיסטון יעמוד על 21.4%.

מול ההצעה של קיסטון תעמוד ההצעה המתחרה שהגישה חברת דור אלון לרכישת מניות המפעיל מידי אפריקה ישראל וקבוצת אלון. בשבוע הבא יצביעו מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל על שתי ההצעות, כאשר קבוצת אלון כבר נתנה למעשה את הסכמתה למכירת המניות לקיסטון.

ברק בנסקי, סמנכ"ל בכיר, מנהל אגף השקעות עמיתים בכלל ביטוח ופיננסים, ציין: "אנו סבורים כי ההצעה המשותפת עם קרן קיסטון מייצרת ערך לכל הצדדים. בעלי האג"ח יזכו להצעה כספית משופרת מהצעת הקרן המקורית והאחרונה, וודאות להליך מכירה מהיר. עמיתי כלל ביטוח ופיננסים והפניקס יזכו באפשרות להשקעה בחברת מפעיל של נכסי תשתיות לאומיים, המניבה תשואה הולמת המתאימה לתיק חיסכון ארוך טווח".

נבות בר, מנכ"ל ושותף בקרן Keystone "אני מברך את כלל והפניקס על הנכונות לעסקה מהירה. מחזיקי האג"ח יקבלו תמורה מלאה והוגנת על אחזקתם. מדובר בנכס איכותי ובהשקעה אטרקטיבית שעד היום הייתה שמורה למספר מצומצם של שחקנים, אחזקותיה של Keystone יאפשרו לגופים רבים ולציבור להיכנס להשקעות איכותיות בעולם התשתיות וליהנות בהמשך הדרך מהשקעה סחירה שתהנה מההטבות מס במודל של קרן ריט."

חגי שרייבר, סמנכ"ל, מנהל כספי העמיתים בהפניקס, מסר: "אנו שמחים על ההזדמנות להיות חלק מהצעה משופרת לבעלי החוב של חברת אפריקה השקעות. המהלך מוכיח שגופים מוסדיים, כדוגמת הפניקס וכלל, צריכים להיות מעורבים בניצול הזדמנויות השקעה בנכסים איכותיים כדוגמת המפעיל של כביש 6, המוחזקים ע"י חברות בהסדר. המעורבות היא מכרעת לשיפור תהליך המימוש של נכסים בחברות אלו לטובת העמיתים".