יום של ירי על יישובי הדרום והשפלה; הרוג מפגיעה ישירה באשדוד

(עדכונים שוטפים) כ-700 רקטות נורו מאז תחילת האירועים • כלי טיס של צה"ל תקפו פעיל טרור נוסף בצפון רצועת עזה • אדם כבן 60 נהרג מפגיעה ישירה במפעל ואדם נוסף נהרג מפגיעה ישירה ברכב • תושב אשקלון משה אגדי נהרג לפנות בוקר לאחר שנפגע מרסיסי רקטה בחצר ביתו • צה"ל סיכל פיגוע סייבר של חמאס

פגיעה באשדוד / צילום: דוברות כב"ה לכיש
פגיעה באשדוד / צילום: דוברות כב"ה לכיש

21:50

גם בשעה זו נמשך הירי בדרום, ולפני זמן קצר נפצעו שני חיילי צה"ל בינוני וקל מפגיעה מפגיעת פצמ"ר ליד שדרות. מד"א פינה אותם לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה.

בתוך כך, נמשכות התקיפות האווירית ברצועה: מטוס קרב תקף בניין בן 7 קומות בעיר עזה, ששימש מסווה לפעילות של רשת מנהרות. בצה"ל אמרו כי חמאס השתלט על המבנה ב-2010 וייעד אותו למטרות טרור. 

יותר מ-700 רקטות נורו מאז אתמול בבוקר. ארבעה ישראלים נהרגו מפגיעות הרקטות. 

21:20

גם בשעה זו נמשך הירי לעבר עוטף עזה ואשקלון. כיפת ברזל ביצעה חמישה יירוטים, אין נפגעים.

בהתאם להנחיית פיקוד העורף, גם מחר (ב') לא יתקיימו לימודים ביישובים בטווח עד 40 ק"מ מגבול רצועת עזה. מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב הודיע כי בחינת הבגרות באזרחות לא תתקיים ביישובים שבטווח זה בלבד. ביתר חלקי הארץ, הבחינה תתקיים כסדרה. המשרד יקבע מועד חדש ויפרסם אותו באופן מסודר בהמשך. כמו כן, לא יתקיימו באזורים אלה טיולים ופעילויות חינוכיות.

20:10

בשעה האחרונה מתקפות ירי על אשדוד ואשקלון. טיל פגע בחצר ביתו של ח"כ אבי דיכטר. טיל נוסף פגע בשכונת מגורים באשדוד ואחד האנשים שירד במדרגות בדרכו לחדר הגנה בבניין, נפצע באורח אנוש ונפטר מפצעיו. עוד באשדוד, אדם נוסף נפגע כאשר היה בתוך רכבו.

כבאות והצלה לישראל מתחנת אשדוד הגיעו למקום והצוותים מפנים את הבניין וסורקים דירה שנפגעה מרסיסים. המטח האחרון, לקראת השעה שמונה בערב שעון ישראל, היה מבין המטחים הכבדים ביותר שנורו מאז אתמול בשעות הבוקר.

דובר צה"ל עדכן שבשעה האחרונה כלי טיס של צה"ל תקפו פעיל טרור נוסף בצפון רצועת עזה.

בתוך כך הסתיימה ישיבת הקבינט הביטחוני-מדיני. בסיום הישיבה, שארכה כחמש שעות, עדכנו מדוברות משרד ראש הממשלה כדלקמן: "הקבינט הנחה את צה"ל להמשיך בתקיפות ולהיערך להמשך. השיקול העליון הוא ביטחון המדינה ותושביה".

אחת המשתתפות בישיבת הקבינט הייתה שרת התרבות והספורט מירי רגב, אשר אינה חברה בקבינט וגם אינה יושבת שם על תקף של משקיפה. במסגרת המו״מ הקואליציוני רגב מעוניינת בתיק ביטחון הפנים ואם תמונה לשרה לביטחון פנים, תשב קבוע בישיבות הקבינט אחרי הקמת הממשלה.

19:55

מצבו של הפצוע באשדוד אנוש, הוא נפגע מנפילה בחצר של בית. באירוע נפילה על רכב באשדוד ישנו פצוע חרדה.

ממד"א נמסר כי מאז השעה 19:00 חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח אסותא באשדוד גבר כבן 23 במצב קשה עם פגיעות מרסיסים בחזה ו-3 פצועים קל, בהם 2 גברים כבני 60 וגבר כבן 41 עם פגיעות רסיסים בגפיים. בנוסף טופלו ופונו לבי"ח 4 נפגעי חרדה. סה"כ טופלו באירועי הירי באשדוד 8 נפגעים.

19:30

פגיעה ישירה בבית באשדוד. פצוע בן 35 נפגע מרסיסים באשדוד ומפונה כעת לבית החולים אסותא בעיר. 

הסתיימה ישיבת הקבינט הביטחוני-מדיני. מהקבינט נמסר כי "הקבינט הנחה את צה"ל להמשיך בתקיפות ולהיערך להמשך. השיקול העליון הוא ביטחון המדינה ותושביה".

19:13

האש על הדרום נמשכת גם הערב, ואזעקות רבות נשמעות ביישובי עוטף עזה, חוף אשקלון. צופרי האזעקות הופעלו גם באשדוד, באזור ניצנים, ובאזור השפלה. מאז שהחלה הלחימה בדרום אתמול בבוקר ועד הערב שוגרו כ-650 רקטות לעבר יישובים בעוטף עזה והדרום.

מספר ההרוגים הפלסטינים אחר הצהריים עלה לשישה. שני בניינים קרסו בעיר עזה.

19:05

בין מאות המטרות של ארגוני הטרור בעזה שהותקפו באמצעות מטוסי קרב של חיל האוויר, נמצא גם מבנה שממנו הפעיל חמאס את מערך הסייבר שלו. המבנה הותקף הלילה, ובשעה האחרונה צה"ל דיווח כי פעילות שעשה בסוף השבוע עם השב"כ אפשר סיכול של פיגוע סייבר מצד חמאס. 

מצה"ל נמסר כי חמאס ניסה לבסס יכולות התקפיות בתחום הסייבר וניסיונות אלה סוכלו מבעוד מועדד, לרבות כאלה שנעשו בימים האחרונים. בצה"ל לא פירטו אודות אותם ניסיונות. בכיר בשב"כ אמר בהתייחס לניסיונות אלה כי "יכולות הסיכול והגנת הסייבר של ישראל מביאים לכך שניסיונות חמאס להוציא לפועל פעולות במימד הסייבר נכשלים פעם אחר פעם".

בתוך כך, שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני פרסמה הערב הודעה לפיה ירי בלתי מובחן של פלגים פלסטינים (על ישראל) "חייב להיפסק באופן מיידי".

"האיחוד האירופי", אמרה מוגריני, "מדגיש שוב את המחויבות שלו לבטחונה של ישראל. אנחנו שולחים מכאן תנחומים למשפחות הקורבנות ולעם הישראלי ומאחלים החלמה מהירה לפצועים". עוד היא ציינה כי המתקפות על ישראל מטילות "סבל בלתי נתפס על ידי הישראלים ומוסיפים עוד למעגל האלימות האינסופי". עוד היא אמרה שהידרדרות נוספת באזור עשויה לפגוע במהלכים שנעשו עד כה כדי לנסות להקל על תושבי עזה, "אשר כבר משלמים מחיר גבוה מאוד ומתאבלים על מתיהם".

"האיחוד האירופי ממשיך לתמוך באופן מלא ולגבות את מצרים ואת האו"ם המנסים להפחית את המתחים ברצועת עזה ומקווה שהצדדים יסייעו בהפחתת האלימות והמתח באיזור", לשון ההודעה.

במקביל, מאז 15:00 מתקיימת ישיבת הקבינט הביטחוני-מדיני. השר לבטחון פנים גלעד ארדן ערך היום פגישה בירושלים עם שגרירים מארה"ב ומאירופה. לדבריו במפגש עם השגרירים "המצב הנוכחי בעזה הוא הוכחה לכישלון הגישה שקראה לנסיגות ישראליות". בפגישה נכחו שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן ושגרירי האיחוד האירופי, גרמניה, פורטוגל, צרפת שוויץ וליכטנשטיין, ביחד עם השליח המיוחד האמריקאי למאבק באנטישמיות אלן קאר, ויו"ר הסוכנות לשימור מורשת אמריקה בעולם. ארדן אמר לשגרירים: "אם נוותר על השליטה המלאה ביהודה ושומרון, יו"ש תהפוך לעזה וגם משטחה ישוגרו טילים על מדינת ישראל".

הוא העלה בפני המשלחת את סוגיית המימון של האיחוד האירופי ומדינות אירופה לארגוני החרם והדה-לגיטימציה לישראל ואמר להם שהוא מקווה כי אחרי מערכת הבחירות לאיחוד האירופי, שתערך ב-23 במאי, והחלפת שרת החוץ של האיחוד האירופי מוגריני, האיחוד האירופי יישם את הצהרותיו ויפסיק את המימון לארגוני ה-BDS.

18:55

שלושה פלסטינים נהרגו בתקיפה של חיל האוויר בצפון הרצועה. 

16:44

מאז אתמול נורו על ישראל כ-600 שיגורים. כ-400 מתוכם היו בשטח פתוח, וכיפת ברזל יירטה כ-200 מתוכם. 

16:05

דוברות מד"א מסרה כי ישנו פצוע קשה נוסף. "בהמשך לאירוע במועצה האזורית אשכול: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים במסוק מד"א לביה"ח סורוקה גבר כבן 25 (פועל תאילנדי) במצב קשה ולא יציב עם פגיעה מרסיס בפלג גופו העליון", נמסר ממד"א.

15:50

בעיצומה של ההסלמה בעזה, צה"ל שב היום בצהריים לסיכולים הממוקדים ופגע בשלושה פעילי טרור, לצד פגיעות נרחבות בתשתיות של חמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועה.

בתקיפה של חיל האוויר מזרחית לעזה נהרגו שני פלסטינים, שהשתייכו לחוליית מחבלים. מאוחר יותר טיל נורה מכלי טייס של חיל האוויר לעבר מכוניתו של חאמד אל-ח'ודרי, חלפן כספים שהיה מעורב בהעברה של סכומי כסף גדולים מאיראן לארגוני הטרור ברצועה.

בצה"ל אמרו כי אל-ח'ודרי היה חלפן כספים מרכזי ברצועה, שהסתייע גם בחלפנים מחו"ל שפעלו בידיעה שהם פועלים עבור ארגוני טרור. מצה"ל נמסר כי "פעילותו הפיננסית של אל- ח'ודרי, ששימש ראש החץ של איראן ברצועת עזה תרמה באופן משמעותי לקידום פעילות הטרור ולהתעצמותם הצבאית של ארגוני הטרור ברצועה".

מאז תחילת הלחימה אתמול ועד היום בצהריים צה"ל תקף יותר מ-260 מטרות ברחבי הרצועה. בין המטרות שהותקפו גם בתים של פעילי טרור. מטוסי קרב ומסוקי קרב של חיל האוויר תקפו גם מנהרות טרור ותשתיות הקשורות אליהן, מתחמים צבאיים ואתר ששימש ליצור אמצעי לחימה. מצה"ל נמסר כי חלק ניכר מהיעדים שהותקפו הוטמעו והוסתרו בקרבה של אוכלוסייה אזרחית בכוונה תחילה וזאת, כדי להקשות את הפגיעה בהם.

15:30

ישיבת הקבינט הביטחוני-מדיני החלה בשעה 15:00. מדובר בכינוס ראשון של הקבינט מזה חודש וחצי, מאז 30 מרץ, אחרי שבסבבי ירי קודמים, כולל במהלך מערכת הבחירות, ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו לא כינס את הקבינט. השרה איילת שקד משתתפת בישיבת הקבינט. השר נפתלי בנט לא הגיע לישיבת הממשלה הבוקר וגם לא לישיבת הקבינט, על אף שהוא שר החינוך וחבר בממשלה עד לכניסתה של ממשלה חדשה.

גורם בטחוני מסר לתקשורת שבתחילת ישיבת הקבינט הועברה הנחיה לצה"ל להעצים את התקיפות נגד ארגוני הטרור ולעבות את הכוחות סביב עזה. דיוני הקבינט נמשכים בשעה זו.

15:00

ממרכז הרפואי ברזילי נמסר כי במהלך היממה האחרונה נקלטו 115 נפגעים. שלושה נפטרו, שלושה נמצאים במצב קשה, אחד במצד בינוני, 53 במצב קל ו-55 נפגעי חרדה. 28 איש מטופלים כרגע במיון ותשעה מאושפזים. 

הפלסטינים מדווחים כי מכונית הופצצה על ידי כלי טיס של חייל האוויר ויש 4-3 הרוגים. אחד ההרוגים הוא מפקד בכיר בחמאס. 

14:22

ד"ר רון לובל, סגן מנהל בית החולים ברזילי באשקלון, אמר היום שאל בית החולים ברזילי הגיעו ביממה האחרונה מעל ל-110 פצועים, חלקם בפציעות גפיים, שנגרמו כתוצאה מריצה למרחבים מוגנים. לובל ציין כי יש שני הרוגים. הרוג אחד, כבן 60, הוא מפגיעה ישירה במפעל באשקלון והשני מפגיעה ישירה ברכב. ההרוגים נפטרו בביה"ח אחרי שהגיעו אליו במצב אנוש. עוד הוא ציין, שיש פגועים נוספים במצב אנוש, גם מן המפעל באשקלון.

בנוסף תנועת הרכבות בין באר שבע לקרית גת הופסקה בשל נפילת רקטה על המסילה בצומת גורל, בסמוך לבאר שבע. תשתית המסילה ומרכיבי תקשורת נפגעו.

במקביל, הפלסטינים מדווחים כי בתקיפות צה"ל בשעות האחרונות נהרגו שני בני אדם וארבעה נפצעו. מהדיווחים עולה כי חלק מהם נפגעו בפגיעה ישירה ברכב בשכונת שג'עיה בעזה. מהדיווחים שהפיץ גורם מהג'יהאד האיסלמי עולה כי טיל נגד טנקים שנורה מהרצועה פגע ברכב ישראלי סמוך לנחל עוז. ברצועה בוטלו כליל הלימודים, רוב השווקים סגורים למרות הרמדאן האמור להתחיל מחר, והתושבים מקבלים מדי פעם התרעות מצה"ל להתרחק מחמושים ומאתרים חשודים.

בינתיים נמשכים המגעים במצרים בין אנשיו של הנשיא א-סיסי וראשי הארגונים הפלסטינים, יחיה סינואר מנהיג חמאס ברצועה וזיאד א-נחלה מנהיג הג'יהאד האיסלמי. קטאר עדיין מעורבת במגעים ואף נתנה התחייבות להעביר 30 מיליון דולר כפי שאמורה הייתה מראש, כתשלומים ותלושי מזון למשפחות נזקקות אם הצדדים יסכימו על כך. לפי גרסה אחרת הקטארים עדיין לא הסכימו להעביר מסיבות שונות, הנעוצות בסכסוכים הפנים ערבים עם סעודיה ומצריים. מדיווחים ברשתות הערביות עולה כי בשבוע שעבר נפגש שליח האו"ם למזה"ת ניקולאי מלדנוב עם שר החוץ הקטארי מוחמד עבד אל-רחמן והשניים סיכמו שהסיוע לפחות למשפחות הזקקות ברצועה יתחדש אך ההסלמה מנעה זאת.  

כך או כך סינואר מתעקש לדאוג לזרם קבוע של הסיוע בלי עצירות מצד ישראל, והוא רוצה לפתוח מחדש את ההבנות הקודמות כך שפעילות סמי צבאית לא תהיה עילה לעצירת הכספים. לסינואר עוד בעיה לא פשוטה, הג'יהאד האיסלמי המתנגד להסדרה ומקבל גיבוי איראני, הינו בעל עמדת מיקוח ממשית, והראיה - הזמנת מנהיגו א-נחלה לקהיר. ישראל דורשת שכל סיכום עם חמאס יכלול את כל הגורמים ברצועה, וסינואר לא בהכרח יכול לספק את הסחורה, לפחות לא הרמטית. המגעים נמשכים גם בדקות אלה וחמאס מאיים כעת כי ימשיך את הירי גם לטווחים רחוקים יותר.

14:00

המטחים על ישראל בשעות הצהריים הביאו לתוצאות קשות. דוברות מד"א עדכנה שבשעה 13:37 נפלה רקטה סמוך לרכב במועצה אזורית חוף אשקלון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי ופינו לבי"ח ברזילי אישה כבת 60 במצב קשה עם פציעות מרסיסים.

13:45

נמשכת האש בדרום: בשעה שישיבת הקבינט מדיני-ביטחוני החלה, מתקפות רחבות של החמאס והג'יהאד האיסלמי ממשיכות על הערים באר-שבע, רהט, אשקלון, אשדוד, יבנה ויישובים רבים בכל האזור הרחב. בבאר-שבע בית מגורים נהרס לחלוטין וגם סביבתו. באשקלון מפעל  באזור התעשייה חטף פגיעה ישירה, ומספר אנשים במקום נפגעו קשה. מד"א פינה מן המקום 3 פצועים לבית החולים ברזילי, בהם גבר כבן 40 וצעיר כבן 22, שניהם פצועים קשה עם פגיעה רב-מערכתית. פצוע נוסף במצב בינוני, עם פציעות בפלג גופו העליון, פונה גם הוא.

דובר צה"ל עדכן כי מסוק קרב של צה"ל תקף פעיל טרור בצפון רצוית עזה, וזאת אחרי שבשעות הצהריים המוקדמות כלי טיס של צה"ל תקפו מספר פעילי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלמי ששהו במחסן אמל"ח בדרום הרצועה.

זירת הנפילה באשקלון / צילום: דוברות המשטרה
 זירת הנפילה באשקלון / צילום: דוברות המשטרה

נשיא המדינה ריבלין ביקר הבוקר בחדר המצב של המועצה האזורית אשכול. "אין לכם מושג כמה כוח שואבים תושבי ישראל מעמידתכם ומהדרך שבה אתם עוטפים את מדינת ישראל כולה. איש לא יוכל להוציא אותנו מכאן", אמר ריבלין.

את פניו קיבל ראש המועצה גדי ירקוני ובפניו סקרו קציני הביטחון של המועצות האזוריות. במהלך הביקור שבה וחזרה התרעת "צבע אדום" פעמים מספר והירי נמשך על יישובי העוטף. "אנחנו בפתחו של שבוע מתוח, ובמהלכה של תקופה ארוכה, ארוכה מידי, שבה אתם תושבי הדרום מטווחים על ידי ארגוני הטרור ברצועת עזה", אמר הנשיא והמשיך, "העמידה האיתנה שלכם היא לא טריוויאלית, ולא מובנת מאליה. יש כאן התיישבות ציונית גאה וחדורת מטרה שיודעת לא לוותר ולהאבק על החיים כאן, על הגבולות, על המדינה כולה".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בביקור באשקלון / צילום: חיים צח/ לע"מ
 נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בביקור באשקלון / צילום: חיים צח/ לע"מ

ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני אמר: "ישנן פגיעות קשות בנפש בכל צבע אדום. זו המשימה שלנו, להוציא את תושבינו ממעגל פגיעות הנפש. המקום כולו בפריחה ואנחנו צריכים לראות איך אנחנו ממשיכים לתת פה כוחות עבור החוסן של כולנו".

גנץ: ליזום תהליך מדיני

יו"ר האופוזיציה המיועד, ח"כ בני גנץ, ביקר הבוקר ביישובי העוטף ואמר: "מתנהלים פה בצורה מצוינת ויודעים איך למצות את מערכות המיגון שלהם בכל הימים המאתגרים האלה.

"מה שמדינת ישראל צריכה לעשות נורא פשוט - היא חייבת להגביר את התקיפות, לפעול בעוצמה רבה נגד חמאס ברצועת עזה באופן שיחזיר את ההרתעה למקום הנכון והראוי.

"הדבר השני, מיד בתום המערכה לכשתסתיים, ליזום תהליך מדיני ומדינתי שרותם לפה גורמים חיצוניים למקום הזה וגורם למצב בו המרווח בין המערכות הולך ונפתח. חייבים להחזיר את היוזמה לידיים שלנו. כרגע היוזמה בידי החמאס וארגוני הטרור, הם אלה שמכתיבים את סדר היום למדינת ישראל, והגיוני שמדינת ישראל תכתיב את סדר היום. אם הם פונים בכוח, הם יפגשו הרבה יותר כוח, ויש לנו כוח!". 

לדבריו, "אחרי שההתרעה תושב והשקט יוחזר, נכון לקחת יוזמה מדינית ומדינתית ולרתום גורמים אחרים. רק בדרך הזו נרחיק את הרעשים לכיוונים אחרים. הדבר השלישי שמדינת ישראל חייבת לעשות הוא להקפיד על מדיניות חיזוק ותחזוק של כלל העוטף: אשכול, שער הנגב, שדרות, אשקלון - כל המקומות האלה ועוד - לא רק כשיש אירוע אלא גם אחרי שהאירוע נגמר. היא חייבת להימצא שם בכל עת. לסיום, אני מבקש מכולכם לא לזלזל בהוראות הבטיחות".

בֿוקר מתוח

תושבי הדרום התעוררו הבוקר (א') ליום מתוח, אחרי לילה שהופרע באזעקות רבות בערים וביישובים רבים - כשברקע ארגוני הטרור מעזה מאיימים להרחיב את מעגל האש ולשגר רקטות גם לגוש דן. ביישובים רבים בדרום ובשפלה לא מתקיימים היום לימודים, בעקבות הנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף ובעקבות החלטות מקומיות שקיבלו ראשי הרשויות.

לפנות בוקר פגעה רקטה בחצר בית באשקלון ומשה אגדי (58), נשוי ואב לארבעה, נהרג מרסיסים שפגעו בחזהו. מטחים כבדים של רקטות נורו הלילה גם לעבר באר-שבע, אשקלון, קריית גת, אשדוד ויישובים נוספים.

מאז חצות ועד הבוקר שוגרו לעבר ישראל כ-180 רקטות, ומערכת כיפת ברזל יירטה בהצלחה עשרות מהן. מאז תחילת סבב הלחימה הנוכחי, אתמול בשעה 10 בבוקר, שוגרו לעבר הדרום והשפלה יותר מ-430 רקטות, ולפי נתוני דובר צה"ל, יותר מ-100 מהן יורטו בהצלחה. מיום שישי צהריים נהרגו מאש צה"ל כעשרה פלסטינים.

במהלך סוף השבוע והלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו יותר מ-200 מטרות של חמאס והג'יהאד האסלאמי ברחבי הרצועה. כ-60 מהמטרות הותקפו הלילה. בין היעדים שהותקפו: תשתיות ששמשו את חמאס ואת הג'יהאד האסלאמי; חוליות שהיו מעורבות בירי רקטות לעבר ישראל; פירים של מנהרות תקיפה שנחפרו מתוך עזה לשטח ישראל; מחנה אימונים של הכוח הימי של חמאס בצפון הרצועה; מפעל ליצור אמצעי לחימה בג'בליה; מפעל לייצור בטון ששימשו לבניית מנהרות שחופר הג'יהאד האסלאמי לכיוון ישראל ועוד.

במהלך סוף השבוע קיימו ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, הרמטכ"ל אביב כוכבי וראשי מערכת הביטחון הערכות מצב בעקבות ההסלמה בדרום - כשברקע המצרים המשיכו במאמציהם להשיג הבנות שיאפשרו רגיעה בשטח.

היום בשעה 12:30 יתכנס הקבינט המדיני ביטחוני לדיון על המצב בדרום, וזאת לראשונה מזה כחודש וחצי שבהם הוא לא התכנס. הישיבה צפויה להסתיים עד השעה 15:00.

נתניהו: הנחיתי להמשיך בתקיפות מסיביות

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר אמר נתניהו כי הנחה את צה"ל להמשיך בתקיפות מסיביות נגד גורמי טרור ברצועת עזה.

"ראשית, אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו של משה אגדי ז"ל, וכן לשלוח איחולי החלמה מהירה ושלמה לפצועים", אמר נתניהו והוסיף: "הנחיתי הבוקר את צה"ל להמשיך בתקיפות המסיביות נגד גורמי הטרור ברצועת עזה, וכן הנחיתי לעבות את הכוחות סביב רצועת עזה בכוחות שריון, ארטילריה וחי"ר".

עוד אמר נתניהו, המשמש גם כשר הביטחון: "החמאס נושא באחריות לא רק להתקפות ולפעולות שלו, אלא גם לפעולות של הג'יהאד האיסלאמי, והוא משלם על כך מחיר כבד מאוד. אני מבקש מאזרחי ישראל - הישמרו בקפדנות להוראות פיקוד העורף, אלה הוראות מצילות חיים. אנחנו פועלים ונמשיך לפעול כדי להחזיר את השקט והביטחון לתושבי הדרום". 

לישיבת הממשלה הגיעה גם השרה איילת שקד, שמפלגתה, הימין החדש, הפסידה בבחירות. שקד נמצאת בממשלה ותישאר גם לישיבת הקבינט הביטחוני-מדיני, שכן היא ממשיכה לשאת באחריות הממשלתית עד להשבעת הממשלה החדשה.

השר נפתלי בנט טרם הגיעה (בשעה זו) לישיבת הממשלה. גם הוא חבר הקבינט ביטחוני-מדיני.

במקביל לישיבת הממשלה, בשעה האחרונה יש אזעקות נוספות באזור עוטף עזה, וזאת אחרי כמה שעות של הפוגה.