מלם תים רוכשת בכ-5 מיליון שקל את Webit של נסים חזן ממודיעין עילית

החברה הנרכשת, שמפתחת פתרונות תוכנה עבור עיריות, סטארט-אפים ועסקים מקוונים, מעסיקה כ-50 עובדים מהמגזר החרדי, רובם נשים, שייקלטו כעובדי מלם תים • המייסד, נסים חזן, ימשיך לנהל את הקבוצה • מלם תים הודיעה באחרונה על מכירת 50% מהחברה הבת אלטל תמורת 42 מיליון שקל

שלמה איזנברג, יו"ר מלם תים / צילום:איל יצהר
שלמה איזנברג, יו"ר מלם תים / צילום:איל יצהר

חברת שירותי ה-IT מלם תים  רוכשת את חברת Webit ממודיעין עילית, העוסקת בתחום הדיגיטל. ההיקף המדויק של העסקה לא פורסם, אך לפי הערכות בשוק, העסקה מוערכת בסכום של כ-5 מיליון שקל. לפיכך, מדובר בעסקה שאינה מהותית מבחינה פיננסית למלם תים, שבסוף 2018 היו בקופתה כ-111 מיליון שקל, ושהודיעה באחרונה על מכירת 50% מהחברה הבת אלטל תמורת 42 מיליון שקל.

לפי הודעת מלם תים היום, רכישת Webit היא חלק מאסטרטגיה להרחיב את פעילותה בתחום הדיגיטל. החברה, שנוסדה ומנוהלת על-ידי נסים חזן, מפתחת מוצרים ופתרונות תוכנה עבור עיריות, מוסדות, חברות סטארט-אפ ועסקים מקוונים.

פעילותה של Webit כוללת קבוצת פיתוח בטכנולוגיות Angular ,VueJS ,React ,NodeJS וכן קבוצת פיתוח Native Apps, ויש לה ניסיון בפיתוח ייעודי לאנדרואיד ו-iOS. בין לקוחות החברה נמצאות עיריית ירושלים, מטרופולין תחבורה ציבורית ואוניברסיטת בר אילן. בימים אלה מוטמעת "מערכת פח חכם" שפיתחה החברה בירושלים, ומייעלת את פינוי האשפה באמצעות חיישנים שמותקנים בפחים, ומאפשרת לעירייה לחסוך כסף. 

Webit מעסיקה כ-50 עובדים מהמגזר החרדי, רובם נשים, שייקלטו כעובדי מלם תים. המייסד, חזן, ימשיך לנהל את הקבוצה. ראש העיר מודיעין עילית, הרב יעקב גוטרמן, אמר כי: "אנו שמחים ומברכים על הבחירה של מלם תים לרכוש את חברת Webit, בניהולו המוצלח של הרב ניסים חזן, אשר הקים חברת סטארט-אפ פורצת דרך בקנה מידה בינלאומי בפיתוח מערכות תוכנה, שמרכז הפיתוח שלה פועל בעיר מודיעין עילית ומעסיק עובדות תושבות העיר".

שרון עזרא, סמנכ"ל אגף פרויקטים ומומחים טכנולוגיים במלם תים: "תחום הדיגיטל הוא אחד הצומחים בעולמות ה-IT ואחד ממנועי הצמיחה של מלם תים בשנים האחרונות. בשנה האחרונה שקלנו מספר חלופות שיאפשרו לנו למצות את מלוא הפוטנציאל. בחרנו לרכוש את Webit, שאיתה אנחנו משתפים פעולה תקופה ארוכה, בשל הערכתנו הרבה לרמה הגבוהה של אנשי הפיתוח והצוות הניהולי. הרכישה תאפשר לנו להגדיל את מספר המפתחים שלנו בתחום הדיגיטל בכ-25%, ותתמוך בהמשך צמיחתנו המהירה בתחום זה".

מלם תים, שבשליטת שלמה איזנברג, נסחרת בבורסה בשווי 891 מיליון שקל. לאחרונה הודיעה החברה  על מכירת 50% מחברת אלטל לידי אלתא, חברה בת של התעשייה האווירית, והיא צפויה לרשום בגין עסקה זו רווח לפני מס של 32 מיליון שקל. 

אלטל עוסקת באספקה של שירותי הדרכה ואימונים, ובמתן שירותי אינטגרציה ואחזקה של מוצרים למוסדות שונים, למשרדי ממשלה ולחברות ביטחוניות. נוסף על כך, היא מספקת שירותי הפעלה ואחזקה של מתקן תחקור ובקרת תרגילים של כוחות שדה (מתב"ת), שאותו היא מפעילה כקבלן ראשי מול משרד הביטחון בחוזה עד יולי 2020, עם אופציה להארכתו בשנתיים נוספות.