מאות דונמים בצפון ת"א על המדף: בנק אגוד רוצה למכור 14% מחוף התכלת בלפחות 130 מיליון שקל

הבנק פרסם מכרז לקבלת הצעות למכירת המניות בחברה, המחזיקה במאות דונמים באזור שבין הרצליה וצפון תל אביב • חוף התכלת מקדמת, בין השאר, יחד עם חברת הנדל"ן המניב ביג פרויקט להקמת פרויקט משרדים ומרכז מסחרי על קרקע מצפון למתחם "סינמה סיטי" שבאזור צומת גלילות

חוף התכלת / צילום: שלומי יוסף
חוף התכלת / צילום: שלומי יוסף

כחודשיים אחרי שדירקטוריון בנק אגוד החליט למכור את החזקות הבנק בחברת חוף התכלת (14%), הוא מתחיל רשמית בתהליך מכירה. הבנק בניהולה של שבי שמר פרסם מכרז לציבור לצורך קבלת הצעות, וקבע מחיר מינימום של 130 מיליון שקל, המשקף לחברת חוף התכלת שווי של כ-930 מיליון שקל. ניתן יהיה להגיש הצעות במסגרת המכרז בחודש הקרוב, ותנהל אותו חברת אפסילון חיתום.

בבנק אגוד  מציינים שההצעה היא לרכישת ההחזקות במצבן הקיים (As Is) ושהליך המכירה אינו כפוף לדיני המכרזים. ההצעות שיתקבלו כפופות לאישור דירקטוריון אגוד וכן לאישור דירקטוריון חוף התכלת.

חוף התכלת מחזיקה במאות דונמים של קרקעות באזור אטרקטיבי שבין הרצליה לבין אזור חוף מנדרין שבצפון תל-אביב, ובין השאר, היא מקדמת יחד עם חברת הנדל"ן המניב ביג פרויקט להקמת פרויקט משרדים ומרכז מסחרי על קרקע מצפון למתחם "סינמה סיטי" שבאזור צומת גלילות. בנק אגוד מחזיק כאמור ב-14% מהמניות. בין שאר בעלי המניות בחברה ניתן למצוא את חברת אלייד בראשות יצחק סוארי וכן משקיעים פרטיים.

מימוש המניות הוא חלק ממהלך רחב יותר שמקדמים בבנק לצורך שיפור יחסי היעילות והרווחיות החלשים המאפיינים אותו. בעלי השליטה בבנק, משפחות לנדאו, מנור ושלמה אליהו וד"ר יעל אלמוג זכאי ניסו לקדם מהלך של מיזוג בנק אגוד לתוך מזרחי טפחות, אך רשות הגבלים עסקיים פסלה זאת.

אמנם בימים אלה מתנהל תהליך ערעור בדבר פסילת המיזוג, אולם אין כלל ודאות שהוא יאושר. על כן, במקביל לכך החליטו לצאת בבנק בתוכנית התייעלות ושיפור רווחיות, ובין היתר הוחלט למכור את ההחזקה בחברת חוף התכלת. הגאות בשוק הנדל"ן, והמיקום האטרקטיבי של הנכס צפויים להביא לכך שהבנק יוכל למכור את הנכס ברווח נאה.