בינוי-פינוי ראשון בבני-ברק: 130 דירות במקום 48

ברחוב יגאל אלון בבני ברק מתקדם פרויקט בינוי-פינוי, שבמסגרתו ייבנו חמישה בניינים במקום שלושה

שכונת קריית הרצוג, בני-ברק / צילום: איל יצהר
שכונת קריית הרצוג, בני-ברק / צילום: איל יצהר

סיפור הפרויקט:

פרויקט הבנייה יבוצע במתווה של בינוי-פינוי והוא זכה לברכת הדרך של עיריית בני-ברק. בשלב הראשון ייבנו שני בניינים חדשים עבור בעלי הדירות הנוכחיים. לאחר מעבר הדיירים לדירות החדשות, ייהרסו שלושת הבניינים הקיימים וייבנו 3 בניינים חדשים נוספים. 40% מקומות הקרקע יוקצו לשטחים ציבוריים כגון גני ילדים. 

סיפור בעלי הדירות:

דייר מיגאל אלון 14: "אני גר בבניין כ-15 שנה. לפני כשנה הגיע אחד הדיירים עם הצעה לקדם פרויקט מהסוג הזה. נשמע לי בהתחלה מפחיד מאוד וגרנדיוזי, אבל החלטנו ללמוד את הנושא לעומק, ובנינו מנגנון שמכל בניין ייבחרו שני נציגים (סה"כ 6 נציגים). היה לנו חשוב שיהיו נציגים מכל הקומות, כדי שכל אחד יוכל להביע את הצרכים של כלל הדיירים.

"ישבנו עם 15-20 יזמים שונים, ולקחנו עורך דין שיודע להזיז את העניינים, הגיע בכל יום להגיע ולהחתים דייר אחר, ובין אם הגיע לשבת עם עורכי דין של דיירים שונים, על מנת להחתימם.

"הדיירים שהסכימו להיות נציגים השקיעו עשרות רבות של שעות, ללא תמורה, בישיבות עם יזמים, נסיעות לפגישות בת"א ובי-ם ועוד. צריך תמיד שיהיה בפרויקט מסוג זה "משוגע" אחד או שניים לדבר. כי בלי זה, זה לא ינוע. אחת מהנקודות החשובות הייתה שקיפות מלאה לכלל הדיירים. אין כאן דייר אחד שיקבל יותר מהדייר השני. יש מנגנון מאוד ברור ומאוד מסודר.

"לטעמי הפרויקט הולך לשנות את פני השכונה, וזה גורם להרבה מאוד דיירים מבניינים סמוכים להתעניין ולבדוק כדאיות כלכלית למימוש פרויקטים נוספים אצלם.

"חשוב לזכור שהבסיס ההגיוני שמניע פרויקט כזה, הוא ההבנה של כלל הדיירים שהמצב שלהם הנוכחי יכול להשתפר. בנוסף חשוב לדאוג להכיר את מגבלות הכוח, שיש יזם שצריך להרוויח, ויש דיירים שצריכים לצאת שבעי-רצון".

התמורה ליזם:

היזם יבנה בסה"כ חמישה בניינים (במקום השלושה שבנויים כיום). בבניינים אלה יתווספו 130 יח"ד (כל הפרויקט כולל דירות התמורה יכלול כ-180 דירות), בהן דירות 3, 4 ו- 5 חדרים בשבע קומות. המחיר המוערך למ"ר בפרויקט יעמוד על 19-20 אלף שקל.

התמורה לבעלי הדירות:

דירה חדשה, גדולה ב-20 מ"ר מהדירה הנוכחית, כולל ממ"ד ומרפסת שמש ומרפסת סוכה.

לו"ז:

כרגע חסרות עדיין כמה חתימות, וכן אישור מחברת עמידר המחזיקה מספר דירות בבניינים. התחלת הבנייה מתוכננת לעוד כשנה וחצי.

שכונת קרית הרצוג,  בני ברק / צילום: איל יצהר
 שכונת קרית הרצוג, בני ברק / צילום: איל יצהר

מיקום מדויק: רחוב יגאל אלון 14, 16, 18, שכונת קריית הרצוג, בני-ברק

המצב הקיים: 3 בניינים בני 4 קומות כל אחד (מעל קומת עמודים), הכוללים 48 דירות 

היזם: מרגלית בונים ובצלאל יעקבסון

אדריכל: מונוס וייסנברגר