טיסנקרופ מאשרת: משטרת ישראל חקרה שני עובדים כעדים

חקירת המשטרה בנושא נמשכת באופן גלוי מאז יולי 2017, אז חתם מיקי גנור, נציג טיסנקרופ בארץ, על הסכם עד מדינה וסיפק פרטים לקנוניית שוחד בהיקף נרחב כחלק מרכש הצוללות וכלי השיט ע"י ישראל

פרשת הצוללות/  צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב
פרשת הצוללות/ צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

חוקרי משטרה ישראלים נמצאים בימים אלה בגרמניה כחלק מהשלמות חקירה בפרשת הצוללות ("תיק 3000") וכבר נפגשו - או ייפגשו ביממה הקרובה - עם שני מנהלים בכירים בעבר ובהווה ביצרנית הצוללות חברת טיסנקרופ, כך אישר ל"גלובס" דובר החברה.

לדברי החברה, השניים - אחד עדיין מנהל בכיר בחברה והשני כבר עזב אותה - משמשים כעדים בלבד, ולא נחקרו כחשודים. כמו בישראל, גם בגרמניה ניתן בעתיד לחקור אותם גם באזהרה, אולם לפי מקור בחברה, זהו לא מצב העניינים כעת.

החקירה מתקיימת בתיווך משרד התובע הכללי הגרמני בעיר בוכום, האחראי על חקירת פרשת הצוללות ועל הנעשה בתאגיד טיסנקרופ, הממוקם בעיר אסן. החקירה אינה חלק מהחקירה העצמאית של בה פתחה גרמניה לפני כחודשיים בנושא, שמשרד התובע הכללי בבוכום טען כי החלה בשל "דיווחים בתקשורת על פרשת הצוללות".

דובר טיסנקרופ מסר הערב (ב') ל"גלובס" כי החברה שמחה לשתף פעולה עם המשטרה הישראלית, וכי מדובר מבחינתה בשלב מתבקש אחרי החקירה הפנימית שהיא עצמה ביצעה, שלא מצאה שום פגם בעסקאות מול ישראל.

"כבר לאחר הפרסומים של הידיעות הראשונות בנוגע לרכש הימי בישראל, טיסנקרופ פתחה בחקירה עצמאית והעבירה את תוצאותיה גם לרשויות הישראליות וגם לרשויות הגרמניות", מסר הדובר. "העובדה כי הרשויות הישראליות מעוניינות כעת לקבל רושם ממקור ראשון על-ידי שיחה עם עדים היא מובנת לגמרי ואינה מפתיעה אותנו. אנו נמשיך בשיתוף-הפעולה כמו תמיד".

חקירת המשטרה בנושא נמשכת באופן גלוי מאז יולי 2017, אז חתם מיקי גנור, נציג טיסנקרופ בישראל, על הסכם עד מדינה וסיפק פרטים לקנוניית שוחד בהיקף נרחב כחלק מרכש הצוללות וכלי השיט על-ידי ישראל בשנים האחרונות. בחודש נובמבר האחרון הגישה המשטרה המלצות להגשת כתבי אישום בכפוף לשימוע נגד רוב המעורבים, ביניהם תא"ל (במיל') אבריאל בר-יוסף, מפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום ועו"ד דוד שמרון. לפני כחודש וחצי הודיע גנור כי הוא חוזר בו מהסכם עד המדינה.