מתי גולן תובע את "גלובס" וטוען ל"השתקה פוליטית"

טוען כי פוטר באופן שרירותי ובטענות-שווא, בחוסר תום-לב ותוך פגיעה בזכויותיו • "גלובס": "מכחישים כל טענה שעולה מכתב התביעה שהגיש מר גולן"

תביעה, אילוסטרציה / צילום: שאטרסטוק
תביעה, אילוסטרציה / צילום: שאטרסטוק

העיתונאי מתי גולן תובע מעיתון "גלובס" כ-1.2 מיליון שקל, ללא חישובי הלנה, הצמדה וריבית. גולן טוען כי פוטר שלא כדין ומבקש מבית המשפט לקבוע כי בין "גלובס" לבינו התקיימו יחסי עובד-מעביד במשך 22 שנה.

גולן, כיום בן 82, כתב ב"גלובס" טור במשך שנים רבות. בעתירה שהגיש הוא טוען כי פוטר באופן שרירותי ובטענות-שווא, בחוסר תום-לב ותוך פגיעה בזכויותיו, התעמרות בפעולותיו וביזוי תרומתו לעיתון.

עורכי הדין של גולן טוענים כי "במהלך השימוע ניכר היה הזלזול בתובע והניסיון של הנתבעת ו/או מי מטעמה ובמיוחד עורכת העיתון נעמה סיקולר, אשר התנהגה בצורה מבישה וניסתה להכשיל את התובע באופן אישי". גולן טוען בנוסף שהמהלך מצביע על חשש ל"השתקה פוליטית".

על-פי הנטען, שכרו של גולן עודכן מספר פעמים, ובשנת 2004 הוא הועלה ל-31 אלף שקל בחודש. לטענת גולן, באחרונה הודיעה לו אלונה בר און, יו"ר ומנכ"ל בפועל של "גלובס", על סיום העסקתו. בנוסף להודעה הפורמלית קיבל גולן מענק פרידה בסך 35 אלף שקל.

מ"גלובס" נמסר בתגובה כי "צר לנו על הדרך בה בחר מר גולן להתנהל. הטענות המפורטות בכתב התביעה אינן עולות בקנה אחד עם המציאות ונראה כי נכתבו שבהנחה שהנייר סופג הכול. 'גלובס' מכחיש את כל הטענות והדרישות המפורטות, והדברים יובהרו בבית הדין. אנו מודים למר גולן על השירותים שסיפק ל'גלובס' לאורך השנים".