מפלגת העבודה תערוך בחירות ליו"ר המפלגה בנובמבר הקרוב

תקנון המפלגה מחייב עריכת פריימריז תוך 14 חודשים, אם יש הפסד בבחירות, אך גבאי החליט להקדים את התאריך למועד סביר יותר, לאור ההפסד הגדול בבחירות האחרונות

אבי גבאי / צילום: כדיה לוי
אבי גבאי / צילום: כדיה לוי

במפלגת העבודה הודיעו היום (ב') שהפריימריז לראשות המפלגה יערכו בחודש נובמבר. בחודש הקרוב תתכנס ועידת מפלגת העבודה על מנת לאשר את מועד הפריימריז לתפקיד יו"ר המפלגה, נאמר בלשון ההודעה.

תקנון המפלגה מחייב עריכת פריימריז תוך 14 חודשים, אם יש הפסד בבחירות, אך גבאי החליט להקדים את התאריך למועד סביר יותר, לאור ההפסד הצורב.

לא ברור עדיין מי יתמודד על ראשות המפלגה, אך יצויין שיתכן שיהיו מספר מועמדים, אולי אף מספר המתקרב למספר המנדטים של המפלגה (6).

ההנחה היא שח״כ איציק שמולי וסתיו שפיר, בני הדור הצעיר של המפלגה, יודיעו שהם מתמודדים. אם חברי מפלגה שאינם חברי כנסת יחליטו להתמודד, תיכנס המפלגה לסיטואציה המוזרה בה היתה קודם לכן, שיו״ר המפלגה עשוי להיות אדם שאינו ח״כ.

ח"כ שלי יחימוביץ', לשעבר יו"ר המפלגה ויו"ר האופוזיציה הודיעה היום (ב') שהיא לא תתמודד על ראשות המפלגה. "התקופה בה הייתי יו"ר המפלגה הייתה הכי פחות אפקטיבית עבורי מבחינת עשייה ציבורית ופרלמנטרית, כי נאלצתי לעסוק כל הזמן בפוליטיקה פנים מפלגתית" אמרה יחימוביץ' בראיון לרשת ב', היום בצהריים.

באשר לח"כ טל רוסו, המצטרף החדש למפלגה, מספר פרסומים בכלי התקשורת העלו את האפשרות שגם הוא ישאף להתמודד על ראשות המפלגה, אך רוסו הבהיר שלא התקדם עם החלטה בנושא הזה והוא עדיין חדש בזירה הפוליטית.