לא רק אירוויזיון: גם תעשיית הביומד העולמית מתכנסת בתל אביב

וגם: המרכז הרפואי הלל יפה בחדרה מחפש חוויה אחרת

 

רות אלון ואורה דר / צילום: אלכס אלמן
רות אלון ואורה דר / צילום: אלכס אלמן

מתברר שהשבוע הוא גם השבוע של חובבי הביומד, ולא רק של חובבי האירוויזיון: כנס Biomed-Mixiii-2019 נפל השנה בתזמון מעניין למדי, וייערך השבוע בימים שלישי-חמישי  במלון דיוויד אינטרקונטיננטל, ממש מול כפר האירוויזיון.

כך, 6,000 בכירי ובכירות תעשיית הביומד, מ-50 מדינות ברחבי העולם, אשר מגיעים לישראל מדי שנה לכנס הנחשב לאחד הכנסים הגדולים בישראל ובעל משמעת גם בסקטור הביומד העולמי, יתחככו הפעם בעשרות אלפי החוגגים חובבי השירה, הצפויים לפקוד את גן צ'ארלס קלור.

החפצים להתרענן משלל אירועי האירוויזיון, יוכלו להיכנס למלון וליהנות שם מהרצאות על עולם  הביומד העולמי, ועל חברות הלוטשות עיניים לתחום, בהן גוגל ואמאזון, וכן לשמוע על חידושים בתחומים כגון: עריכה וטיפול גנטי, בינה מלאכותית ובריאות דיגיטלית, טכנולוגיות חדשות לטיפול באמצעות תאים, רפואה מותאמת אישית ולצפות בפאנל הפופולרי על הקנאביס.

עוד בתוכנית - תערוכה בהשתתפות 45 חברות סטארט-אפ ישראליות, שיציגו פיתוחים ובהם - בינה מלאכותית לטיפול בהפרעות נוירולוגיות; טכנולוגיות לניטור בריאות מרחוק ללא מגע עם המטופל; התאמה אישית של טיפולים לסרטן; רובוטים זעירים המנווטים בחלל הגוף ועוד.

את הכנס מובילים במשותף רות אלון, מנכ"לית ומייסדת מדסטרדה; ד"ר אורה דר, חברה במיזם הלאומי לרפואה מותאמת אישית, וד"ר ניסים דרוויש, שותף בכיר באורבימד ישראל. כמו האירוויזיון גם כנס הביומד יעניק כבוד למדינות השונות, ויכיל ביתן אוסטרלי, ביתן בריטי, וביתן ירושלמי. נוסף על כך, לצד האירועים הרשמיים, יתקיימו אירועי לוואי של תעשיית מדעי החיים הישראלית עבור האורחים הבינלאומיים.

המרכז הרפואי הלל יפה בחדרה מחפש חוויה אחרת

המרכז הרפואי הלל יפה בחדרה ערך לפני החג אירוע בשיתוף המכון הישראלי לחדשנות ועמותת הידידים של בית החולים, במתחם open valley שבקיסריה. במרכז האירוע עמדה המטרה לאתר פתרון חדשני בחווית השירות למטופלים המגיעים לחדר המיון, בהשתתפות סטארט-אפיסטים ורופאים בכירים. 

האירוע התקיים כהשקה לקול קורא אותו יזמו המרכז הרפואי והמכון, בו פנו לחברות להשתתף ב"אתגר המלר"ד" (המחלקה לרפואה דחופה), שעבור שיפוצו גייסה עמותת הידידים כספים (סך עלות השיפוץ הכולל נעה בין 6 ל-9 מיליון שקל). כאשר אחד התורמים ביקש שחלק מהכספים יוקדש לשיפור חוויית מטפל-מטופל, החליטה שרון שוופי, מנכ"לית מניבים וחברת עמותת הידידים של המרכז הלל יפה, להוביל את המהלך לקול קורא, אשר מסתיים השבוע.

במגיעים היו: יוסי אקרמן, מבעלי open valley ולשעבר נשיא ומנכ"ל אלביט; ד"ר מיקי דודקביץ, מנהל בית החולים; ד"ר אוהד הוכמן וד"ר אלון נבט, סגני מנהל; ד"ר אמנון בן משה, המנהל האדמיניסטרטיבי; יעל אופיר, מנהלת תחום בריאות דיגיטלית ומדעי החיים במכון הישראלי לחדשנות, ואחרים.

בן משה, הוכמן, אקרמן, דודקביץ, שוופי, נבט ואופיר / צילום: ניר קידר
 בן משה, הוכמן, אקרמן, דודקביץ, שוופי, נבט ואופיר / צילום: ניר קידר

מתאימות בול: יש יתרון לדמיון וגם לשוני שבין ישראל לבין סינגפור

אירועי יום העצמאות ה-71 של ישראל נחגגו גם בשגרירות ישראל בסינגפור. במסגרת החגיגות הושק בול משותף, לציון 50 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות. את האירוע הובילה סימונה הלפרין, שגרירת ישראל בסינגפור, והשתתפו בו גם ד"ר ויויאן באלאקרישנאן, שר החוץ של סינגפור; וינסנט פאג, מנכ"ל הדואר בסינגפור; נציגי הקהילה היהודית, ואלחנן שפירא, מנהל השירות הבולאי בדואר ישראל.

באירוע הסבירה השגרירה הלפרין כי: "היחסים הבילטרליים שבין ישראל לבין סינגפור מבוססים על ערכים משותפים וידידות בין שתי מדינות קטנות המתמודדות עם אתגרים דומים". היא ציינה גם את ההבדלים ואמרה כי "בסינגפור יש תרבות קונפוציאנית של כבוד עליון למורים ולבכירים, לצד תכנון ארוך טווח, סדר, ארגון ויישום תוכניות. ההצטיינות של סינגפור עולה בכל פרמטר של השוואה בינלאומית בחינוך, בכלכלה ובמִנהל תקין. לעומת זאת, ישראל מתאפיינת בפריצת דרך ובשבירת מסגרות, המובילות לחשיבה מחוץ לקופסה, לחדשנות וליצירתיות. אלו, הופכים את ישראל וסינגפור לשותפות מושלמות המשלימות זו את זו בחיבור סינרגטי, העולה בהרבה על סך חלקיו".

וינסנט פאנג, סימונה הלפרין, ויויאן באלאקרישנאן ואלחנן שפירא / צילום: Eng Shao Wei
 וינסנט פאנג, סימונה הלפרין, ויויאן באלאקרישנאן ואלחנן שפירא / צילום: Eng Shao Wei