שופרסל רוצה לק משוק הגלידה: פלדמן תייצר עבורה מותג פרטי

מדובר בכניסה לקטגוריה חדשה עבור שופרסל, כשבשלב הראשון תשווק החברה חמישה מוצרים שונים במחירים שינועו בין 13 שקל למארז של קרחונים ועד ל-20 שקל למארז של טילונים

רגע לפני הקיץ, שופרסל תחל לשווק גלידות ושלגונים תחת המותג הפרטי שלה - כך נודע ל"גלובס". מי שתייצר עבורה את המותג הפרטי היא יצרנית הגלידות פלדמן שנרכשה לאחרונה על-ידי קרן גרין לנטרן. מדובר בכניסה לקטגוריה חדשה עבור שופרסל, כשבשלב הראשון תשווק החברה חמישה מוצרים שונים במחירים שינועו בין 13 שקל למארז של קרחונים ועד ל-20 שקל למארז של טילונים. 

לפי הערכות, שוק הגלידות בישראל נאמד בכ-1.9 מיליארד שקל ועומד על שיעור צמיחה של 8.7% בשנה האחרונה. המכירות בקיוסקים ובמכולות נאמדות במיליארד שקל, זאת בנוסף למכירות הגלידריות שמסתכמות בכ-350 מיליון שקל, כך ש"רק" כחצי מיליארד שקל נמכרים ברשתות הקמעונאות. מתוך מכירות אלה, שופרסל אוחזת ברבע מהמכירות של מארזי גלידות ושלגונים.

בעבר הרחוק שיווקה שופרסל גלידות תחת מותג פרטי בשם "קרמולינה" שיוצר על-ידי בן אנד ג'ריס ישראל. עם זאת, גם הפעם החדירה לשוק הגלידות עשויה להיות מאתגרת, בין היתר משום שבשלב זה שופרסל לא תשווק מוצרים שנמכרים ביחידות בודדות לצריכה מיידית.

בכל אופן, במהלך הזה שופרסל מעוניינת להגדיל את קצב המכירה של המותג הפרטי שלה, שמהווה כבר היום כ-25% מהמכירות, שהסתכמו בשנה שעברה בכ-3 מיליארד שקל - מה שממצב אותה כספקית הרביעית בגודלה בשוק מוצרי הצריכה במונחי מכירות קמעונאיות.

ניתן להעריך כי המהלך הזה יגדיל גם את המכירות של פלדמן, שנחשבת ליצרנית שגם כך מוכרת במחירים זולים ביחס למתחרות.