למרות "סביבת שוק קשה": טאואר עקפה מעט את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח ברבעון הראשון

חברת השבבים הציגה שינויים מינוריים בלבד בהכנסות וברווח הנקי החשבונאי (GAAP) ביחס לרבעון המקביל • המנכ"ל אלוואנגר: "למרות אי ודאות מאקרו כלכלית, שהובילה לצמצום רמות מלאי בשוק, אנו מקבלים איתותים חיוביים הן מהשווקים והן מלקוחותינו למחצית שנייה חזקה יותר"

ראסל אלוונגר, מנכ"ל טאואר / צילום: איל יצהר
ראסל אלוונגר, מנכ"ל טאואר / צילום: איל יצהר

חברת השבבים טאואר פרסמה היום את דוחות הרבעון הראשון, בהם עקפה מעט את תחזיות האנליסטים גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח. זאת, על אף מה שמנכ"ל החברה, ראסל אלוואנגר, מגדיר היום בשיחה עם "גלובס" כ"סביבת שוק קשה" ברבעון האחרון. טאואר הציגה שינויים מינוריים בלבד בהכנסות וברווח הנקי החשבונאי (GAAP) ביחס לרבעון המקביל: הכנסות החברה הגיעו ל-310 מיליון דולר, ירידה של 0.8%, והרווח הנקי הסתכם ב-26.2 מיליון דולר, עלייה של 0.4%. בנטרול סעיפים חשבונאיים, הרווח הנקי Non-GAAP הגיע ל-31.7 מיליון דולר, עלייה של 1.7%, והרווח הנקי למניה היה 30 סנט, גבוה בסנט אחד מתחזיות האנליסטים.

תזרים המזומנים החופשי ברבעון היה 33 מיליון דולר, כולל תזרים מפעילות שוטפת בגובה 75 מיליון דולר בניכוי השקעות ברכוש קבוע נטו בסך 42 מיליון דולר. בסיום הרבעון היו לטאואר בקופה 673 מיליון דולר.

לדברי אלוואנגר, "התחלנו את שנת 2019 במיצוב הפיננסי החזק ביותר אי פעם, כאשר בפנינו הזדמנויות חדשות שלא היו זמינות עבורנו בעבר. למרות אי הוודאות המאקרו כלכלית, אשר הובילה לצמצום רמות מלאי בשוק, אנו מקבלים איתותים חיוביים הן מהשווקים והן מלקוחותינו עבור מחצית שנייה חזקה יותר".

עוד לפני המחצית השנייה, טאואר צופה ברבעון השני הכנסות של 306 מיליון דולר (לעומת 335 מיליון דולר ברבעון המקביל) - עם טווח של עלייה או ירידה של 5%. אמצע טווח התחזית מעט נמוך מתחזיות השוק.

בשיחה עם "גלובס" ציין אלוואנגר כי ההסכם החדש עליו חתמה טאואר עם פנסוניק לאחרונה, שהאריך את שיתוף הפעולה בין החברות ב-3 שנים נוספות, אמור להסתכם (כפי שכבר דווח בעבר) בירידה של 20 מיליון דולר הכנסות ברבעון. לכן לדבריו התחזית ל-306 מיליון דולר משקפת עלייה של 16 מיליון דולר ביחס לצפי בשוק. אלוואנגר מציין כי "מדובר בצמיחה אורגנית של 9%-10%, בנטרול פנסוניק ומקסים. זה מצב טוב: אם משווים אותנו למתחרות, אנחנו מציגים ביצועי יתר, משום שתחזיות המתחרות לרבעון השני משקפות בממוצע ירידה של 9%, ושלנו - עלייה של 3% אורגנית. במחצית, מדובר על ירידה של 9% אצל המתחרות ואצלנו של 5%".

אלוואנגר מציין שלטאואר יש גיוון בקרב הלקוחות והחברה ביצעה "התקדמות יפה" בטכנולוגיות שונות. "הרבעון הראשון היה טוב. הוא לא היה מוצלח במיוחד, אבל גם השוק לא היה כזה. עשינו ברבעון מה שאמרנו שנעשה", הוא מוסיף.

"דלתות שהיו סגורות בפנינו פתוחות היום"

בתחילת השבוע השתתף סמנכ"ל הכספים של טאואר, אורן שירזי, בכנס אופנהיימר בת"א וציין כי החברה במצב "מאוד נוח" מבחינת המזומנים והחוב, וכי "אי אפשר לזהות שזאת אותה חברה שהיה לה בעבר חוב של 600 מיליון דולר ו-0 מזומן". שירזי אמר בכנס שטאואר בוחנת רכישות מסוגים שונים, גם רכישות טכנולוגיות קטנות וגם גדולות יותר להגדלת קיבולת הייצור. למה כדאי לצפות בתחום זה ברבעונים הקרובים? אלוואנגר: "אני לא רוצה להציב ציפיות בנושא זה. יש לנו הרבה פעילות בתחום, כמו תמיד, וזה נמשך. הנקודה המרכזית היא שהמאזן שלנו חזק מאוד ביחס לכל מה שהיה בהיסטוריה, ודלתות שהיו סגורות בפנינו פתוחות היום.

"הדבר החשוב הוא שאם ללקוח אפשר להראות Value Proposition, בתחום המיזוגים והרכישות זה הרבה פעמים יותר רגשי, לדוגמה - לבעלים יש רצון להישאר עם בעלות מסוימת גם אם הגיוני לעשות מיזוג. לכן קשה יותר לנבא את התוצאה. אנחנו מעורבים בדברים שהגיוניים עבורנו, גם בתצורה אפשרית של רכישה וגם במיזם משותף".

בהקשר של מנועי הצמיחה של טאואר, אלוואנגר מציין בין השאר את תחום ה-SiGe (לטכנולוגיות תקשורת מתקדמות), למרות הנסיגה שתחום הדאטה-סנטר חווה לאחרונה, ומציין שטאואר מגדילה את קיבולת הייצור בתחום משום שהיא מאמינה שהשוק יתחזק. מנוע משמעותי נוסף הוא הדור החמישי (5G). באופן כללי הוא אומר, "אנחנו מציעים את הדברים הנכונים לשוק, וכשנצא מהסייקל נראה יותר ביקושים", כשלדבריו, בתחום הדאטה-סנטר לקוחות החברה מצפים לגידול החל מהרבעון השלישי.

טאואר נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 1.8 מיליארד דולר, אחרי ירידה של 52% מהשיא של תחילת 2018, אך עלייה של 16.5% מתחילת 2019.