51 ח"כים מסיעות האופוזיציה דורשים דיון מיוחד על "החקיקה לחיסול הדמוקרטיה"

את הדיון המיוחד יזמה יו"רית מרצ, ח"כ תמר זנדברג • בהודעת האופוזיציה נאמר כי "ראש הממשלה נתניהו מבקש לגרור את מדינת ישראל לחקיקה שבה השליט חסין בפני החוק תוך רמיסת בית המשפט"

יו"רית מרצ, ח"כ תמר זנדברג / צילום: שלומי יוסף
יו"רית מרצ, ח"כ תמר זנדברג / צילום: שלומי יוסף

51 חברי כנסת מסיעות האופוזיציה חתמו על דרישה לקיום דיון מיוחד בכנסת בהשתתפות ראש הממשלה אודות מה שהגדירו "החקיקה לחיסול הדמוקרטיה". 

בהודעת האופוזיציה נאמר כי "ראש הממשלה מבקש לגרור את מדינת ישראל לחקיקה שבה השליט חסין בפני החוק תוך רמיסת בית המשפט, בניית קואליציה שהיא עיר מקלט לעבירות פליליות ודריסת ערכי הדמוקרטיה לטובת ענייניו האישיים".

הדיון יתמקד בחוקי החסינות ובפסקת ההתגברות. מטרת הדיון היא הבאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיע למליאת הכנסת ולהשיב כניסוח ההודעה: האם ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום חשוב יותר מהדמוקרטיה הישראלית.

יו"רית מרצ, ח"כ תמר זנדברג, שיזמה את החתמת האופוזיציה לדיון המיוחד, מסרה: "למכירה הפומבית שעורך נתניהו למדינת ישראל למתנחלים והמספחים יש מחיר, והוא ממשלת חסינות שתתן מילוט לעבריין עם שלושה כתבי אישום חמורים. נתניהו אולי קיבל מנדט להקים ממשלה, אבל זה לא צ'ק פתוח להחליף את האינטרס הציבורי באינטרסים האישים שלו".

לפי תקנון הכנסת, אם 40 חברי כנסת לפחות דורשים זאת, על המליאה לקיים את הדיון המיוחד, ויו"ר הכנסת וסגניו יקבעו את מועד הדיון.