שיא נשבר: 111 מיליון דולר לכדי תמונה אימפרסיוניסטית

יצירת אמנות של הצייר המפורסם קלוד מונה נמכרה במחיר שיא במכירה פומבית השבוע - המחיר הגבוה ביותר ליצירה מזרם האימפרסיוניזם • מדובר בציור "Meules" מסדרת היצירות "ערימות השחת" שנרכש על ידי המוכר ב-2.5 מיליון דולר בלבד ב-1986

היצירה "Meules" של קלוד מונה / צילום: Lucas Jackson, רויטרס
היצירה "Meules" של קלוד מונה / צילום: Lucas Jackson, רויטרס

השבוע נקבע שיא חדש בעולם האמנות: ציור מזרם האימפרסיוניזם נמכר במכירה פומבית ב-110.7 מיליון דולר - המחיר הגבוה ביותר ליצירה מזרם זה. מדובר בציור של הצייר המפורסם קלוד מונה מסדרת היצירות "ערימות השחת". 

היצירה, שנקראת "Meules" והושלמה ב-1890, היא הראשונה מזרם האימפרסיוניזם שנמכרה במעל ל-100 מיליון דולר במכירה פומבית, כך לפי חברת Sotheby’s שניהלה את המכירה. מדובר גם בסכום הגבוה ביותר ששולם עבור יצירה של מונה, מייסד זרם האימפרסיוניזם הצרפתי שמת ב-1926 כשהוא בן 86. 

"Meules" הוא אחד מתוך 25 ציורים בסדרה שמציגים ערימות חיטה בשדה שהיה בעלות שכן של מונה בצרפת והוא אחד היחידים מהסדרה שנשאר בידיים פרטיות. "Meules" הוא גם אחד מארבעה ציורים בלבד שנמכרו במכירות פומביות במאה הנוכחית. 

Sotheby’s מסרו כי הציור נרכש במקור על ידי איש חברה עשיר משיקגו בסוף המאה ה-19 ישירות מסוחר האמנות של מונה. הציור נשאר במשפחה עד שהוא נרכש במכירה פומבית ב-1986 ב-2.53 מיליון דולר על ידי האדם, שמכר את הציור כעת. Sotheby’s לא מסרו את זהות הרוכש הנוכחי, שניצח חמישה מציעים נוספים במכירה פומבית שנמשכה 8 דקות.