חברות הייעוץ למוסדיים בארה"ב מסתייגות מהתגמולים של מנכ"ל אורמת

אורמת פרסמה אתמול דיווח ובו היא עונה על טענות ISS ו-Glass Lewis: הערכת התגמול המנייתי של אנג'ל מצידן היא מתוך הנחה שהתגמול לשנה, בעוד שהוא מיועד לתקופה בת 4 שנים; לא יהיה תגמול הוני נוסף למנכ"ל לפחות עד שנת 2022

יצחק אנג'ל, מנכל אורמת / צילום: איל יצהר
יצחק אנג'ל, מנכל אורמת / צילום: איל יצהר

חברות הייעוץ הגדולות לגופים המוסדיים בארה"ב, ISS ו-Glass Lewis, מסתייגות מהתגמולים של מנכ"ל אורמת , יצחק אנג'ל. אורמת פרסמה אתמול דיווח ובו היא עונה על טענות שתי חברות הייעוץ, לקראת האסיפה הכללית של בעלי המניות, שצפויה להתקיים ב-21 במאי. באסיפה יתבקשו בעלי המניות להצביע על התגמולים המשולמים לבכירי החברה בהצבעה שאינה מחייבת את החברה (non-binding), כנהוג בחברות אמריקאיות. אנג'ל, נזכיר, היה אחד משיאני השכר בבורסה הישראלית ב-2018, עם תגמול שנתי בעלות כ-8 מיליון דולר, מתוכם 6.4 מיליון דולר תגמול הוני.

לפי הדיווח של אורמת, ISS וגלאס לואיס העלו מספר הסתייגויות בנוגע לתגמולים לאנג'ל. בין היתר דובר על כך שהתגמול המנייתי לאנג'ל ב-2018 היה גבוה מדי, וכי ההקצאות לו ולבכירים האחרים לא כללו התניה בעמידה בביצועים ו-"clawback" - החזרת הסכומים לחברה בתנאים מסוימים. עניין נוסף שעלה הוא חוסר בהירות בזימון לאסיפה בנוגע למדדים האיכותיים (בניגוד לכמותיים) שהדירקטוריון בחן בעת קביעת הבונוס למנכ"ל לשנת 2018. טענה נוספת שהעלתה ISS נוגעת להיענות של ועדת התגמול בדירקטוריון החברה, ומזכירה כי באסיפה השנתית הקודמת, פחות מהרוב הנדרש בשיעור של 70% מבעלי המניות תמכו בתגמול לבכירים - שיעור התמיכה היה 62.1% לעומת 34.7% מתנגדים - ובהתאם, ב-ISS ממליצים כעת להצביע נגד בחירה מחדש של חלק מהדירקטורים שעומדים לבחירה, והיו בוועדת התגמול. שתי חברות הייעוץ, ISS וגלאס לואיס, ממליצות גם להתנגד בהצבעה על סעיף התגמולים, שהיא כאמור על בסיס לא מחייב.

אורמת: התגמול מבוסס הישגים

באורמת מגיבים לטענות חברות הייעוץ ומציינים כי שתי החברות העריכו שהתגמול המנייתי של אנג'ל תוכנן לתקופת זמן של שנה, בעוד שהוא מיועד לתקופה בת 4 שנים; לא יהיה תגמול הוני נוסף למנכ"ל לפחות עד שנת 2022. עוד נכתב כי התגמול ההוני נבחן היטב ביחס למקובל בחברות דומות. אורמת גם מציינת כי הבונוס השנתי של אנג'ל נבחן על בסיס הישגים ויעדים ברורים, וכי התגמול של בכירי החברה מתואם עם האינטרסים של בעלי המניות, משום שחלק ממנו נמצא "בסיכון" ומתבסס על התשואה העתידית של המניה. לטענת החברה, בשיחות עם משקיעים מוסדיים, אף גוף לא העלה חששות בנוגע לתגמול הבכירים.

אחד הטיעונים שמעלה אורמת, הוא שב-2017, כאשר חברת ORIX מיפן רכשה את מניות קרן פימי ומשפחת ברוניצקי באורמת תמורת 630 מיליון דולר, חלק ניכר מהתגמול ההוני של אנג'ל הבשיל כתוצאה מכך, "למנכ"ל נוצרה הזדמנות להשתתף בעלייה המשמעותית במחיר המניה, שהוא עזר לייצר מאז שהפך למנכ"ל ב-2014 (מ-30 דולר לכמעט 70 דולר ב-2017). עם זאת, כתוצאה ממכירת המניות, המנכ"ל נותר עם רמה מזערית של אקוויטי באורמת, והדירקטוריון קבע שלטובת האינטרס של בעלי המניות, יש לפתח תוכנית תגמול חדשה הכוללת תמריץ הוני בהקדם". בדירקטוריון עבדו על הטמעת תוכנית לטווח ארוך, הכוללת תמהיל של תגמול הוני לתקופה של 4 שנים, וסבורים שההקצאות ההוניות הוגנות, בזכות תרומת אנג'ל להחזר לבעלי המניות.