נתניהו: חוק החסינות לא יהיה חלק מההסכמים הקואליציוניים

מוקדם יותר היום גם השר יריב לוין מסר דברים זהים: "נושא החסינות אינו חלק מההסכמים הקואליציוניים שאנו פועלים לגבש" • נתניהו וליברמן נפגשו היום במסגרת המו"מ הקואלציוני בניסיון לגשר על הפערים ביניהם

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי

דוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ו') לראשונה כי נושא שינוי חוקי החסינות לשם הגנה על נתניהו לא יהיו חלק מההסכמים הקואליציוניים. יותר מוקדם גם השר יריב לוין מסר דברים זהים.

"בניגוד לשמועות ולפרסומים, נושא החסינות אינו חלק מההסכמים הקואליציוניים שאנו פועלים לגבש", אמר לוין. ואילו דוברו של נתניהו אמר כי "בהמשך להודעת השר לוין, אני מאשר מטעמו של ראש הממשלה שנושא החסינות לא יהיה חלק מההסכמים הקואליציוניים". 

גם אחרי הודעות נתניהו ולוין, הליכוד יוכל לקדם את חוק החסינות, אך השותפים הקואליציוניים לא יהיו מחויבים לכך. בנוסף' בתוך הליכוד יש התנגדות לכך מטעמם של חברי הכנסת גדעון סער ומיכל שיר.

עם זאת, חקיקת פיסקת ההתגברות, עניין שיש עליו הסכמה חוצת מפלגות, תוכל לסייע לנתניהו בהתמודדות עם החלטת בג"ץ באשר לחסינותו, כאשר הדבר יגיע לבית המשפט אחרי ועדת הכנסת או מליאת הכנסת. 

בתוך כך, נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נועדו היום במשך מספר שעות במסגרת המשא-ומתן הקואלציוני, בניסיון לגשר על הפערים ביניהם ולאפשר את כניסתו של ליברמן לקואליציה. ליברמן דורש שהקואליציה תצביע בעד חוק הגיוס, כפי שהועבר בקריאה ראשונה לפני שנה. הסיעות החרדיות נמנעו באותה ההצבעה, ויש עתיד סייעה להעביר את החוק.

כעת החרדים ממשיכים להתנגד לחוק בהוראתו של האדמו"ר מגור, המשפיע על הצבעת סיעת אגודת ישראל בתוך יהדות התורה.