דיווחים בסוריה: מערכות ההגנה האווירית הופעלו בקוניטרה

סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א דיווחה על יירוט מטרות שהגיעו מישראל בשמי קוניטרה • תושבים דיווחו על שמיעת קולות פעילות של מערכות הנ"מ באזור אל-כיסווה, שבו בוצעה אתמול תקיפה נוספת, המיוחסת לישראל

תקיפה בדמשק, סוריה / צילום: רויטרס
תקיפה בדמשק, סוריה / צילום: רויטרס

מערכות ההגנה האוויריות הופעלו באזור קוניטרה נגד מטרות שהגיעו מישראל - כך דווח הערב (שבת) בסוכנות הידיעות הסורית סאנ"א. גורם צבאי אמר לסאנ"א כי מערכות ההגנה זיהו מטרה עונית שהגיע מכיוון קוניטרה ויירטו אותם. ברשת אל-מיאדין דווח מפי תושבים באזור שקולות פעילות מערכת הנ"מ נשמעו באזור אל-כיסווה, שבדרום דמשק, אותו אזור שלפי הדיווים הותקף אתמול.

אמש דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי ישראל תקפה מטרות באזור דמשק שבו יש מחסני נשק של איראן וחיזבאללה וסוללות נ"מ. לפי הארגון, פיצוצים עזים הרעידו את אזור אל-כיסווה שבמדרום לדמשק. סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה מסרה כי מערכות ההגנה של סוריה יירטו טילים שנורו מכיוון ישראל, באזור שהותקף פעמים רבות.

גורם בכיר בממשל טראמפ אמר הערב כי ארצות הברית "צמודה לטלפון", אבל טרם שמעה מאיראן כי היא מוכנה לקבל את הצעתו של הנשיא דונלד טראמפ לקיים שיחות ישירות. הגורם הוסיף כי "אנחנו חושבים שהם צריכים לבטל את ההסלמה ולקיים משא ומתן".

בחודש שעבר הכריזה וושינגטון על משמרות המהפכה כארגון טרור, בצעד חסר תקדים נגד ישות צבאית זרה. לפי חלק מההערכות, האיומים שמפניהם חוששת ארצות הברית מקורם בפעולות נקם שמתכנן הכוח נגד המהלך.

בשבוע האחרון נרשמו שתי תקריות במפרץ הפרסי, שהצביעו לכיוונה של איראן - ארבע מכליות נפט הותקפו לחופי איחוד האמירויות הערביות ביום ראשון, ולפי הערכות גורמים אמריקניים, טהראן, או בעלי בריתה, אחראים לכך. לא היו נפגעים, וכן מידת הנזק לכלי השיט לא ברורה, אך מדינות המפרץ אמרו כי היה זה ניסיון לפגוע באספקת הנפט העולמית.