קושנר במענה לשאלות "גלובס": לעם הפלסטיני מגיע עתיד של כבוד והזדמנות לחיים טובים יותר

יועצו המיוחד של הנשיא טראמפ אמר כי האמריקאים "אסירי-תודה לבחריין על ההזמנה לארח את הסדנה בשיתוף-פעולה" • קושנר מצפה לפעילות אל מול מנהיגים עסקיים באזור

ג'ראד קושנר / צילום: רויטרס
ג'ראד קושנר / צילום: רויטרס

הפלסטינים פרסמו בשעה האחרונה את תשובתם השלילית לתוכנית טראמפ לפתרון הסכסוך, ולצעד הראשון והוא כינוס סדנת עבודה כלכלית בבחריין בסוף חודש יוני. זמן קצר אחרי התשובה השלילית מן הפלסטינים, במענה למספר שאלות שהפנה עיתון "גלובס" לצוות האמריקאי, השיב יועצו המיוחד של הנשיא טראמפ כי הם "אסירי-תודה לבחריין על ההזמנה לארח את הסדנה בשיתוף-פעולה עם האמריקאים".

לדבריו, הבחריינים נותנים בכך הזדמנות להציג את הרעיונות אשר יוכלו להוביל ל"חיוניות כלכלית גדולה יותר באזור".

עוד השיב קושנר, (באמצעות דובריו), כי הוא מצפה "לפעילות אל מול מנהיגים עסקיים באזור כולו ומן העולם כדי לבנות ביחד הסכמה רחבה בנוגע לצעדים המיטיבים שעל הקהיליה הבינלאומית לנקוט כדי לפתח את הבסיס לעתיד משגשג".

"העם הפלסטיני", אומר קושנר, "יחד עם כל העמים במזרח התיכון, זכאים לעתיד עם כבוד והזדמנויות לחיים טובים יותר".

עוד הוא מציין שקידום כלכלי יוכל להיות מושג "באמצעות חזון כלכלי ברור וגם אם הנושאים הפוליטיים המרכזיים יפתרו. אנחנו מצפים להציג את החזון שלנו ואת הדרכים לגשר בנושאים הפוליטיים במהרה".

בוושינגטון לא מעוניינים לספק פרטים נוספים בשלב הזה, לרבות לא בנוגע לזהות המשתתפים והאם גם ישראל תהיה חלק מן האירועים בבחריין, אך רשימת המשתתפים המלאה וגם תוכנית יותר מפורטת תתפרסם על ידי הבית הלבן בהקדם.