זאב ביילסקי: "לא צריך לקבור את תמ"א 38"

ראש מטה הדיור במשרד האוצר נטל חלק היום בכנס השנתי לתכנון ובנייה של משרד אגמון ושות', רוזנברג הכהן ושות' והתייחס, בין היתר, לסוגיות הסכמי-הגג והתשתיות • "הממשלה מתכננת מטרו של 150 קילומטר שיתממש ב-10 שנים הקרובות. אני לא רואה שום פתרון אחר לבעיות התחבורה במרכז הארץ אם המטרו הזה לא יקום"

זאב ביילסקי, ראש מטה הדיור / צילום: משה מילנר - לע"מ
זאב ביילסקי, ראש מטה הדיור / צילום: משה מילנר - לע"מ

"בעוד 30 שנה מדינת ישראל תצטרך 2.6 מיליון דירות מתוכננות, מתוכן 1.6 מיליון דירות בנויות, לכן צריכים כל שנה לבנות 60-70 אלף דירות, וכל שנה שלא בונים, הגירעון עולה" - כך אמר הבוקר (ג') ראש מטה הדיור במשרד האוצר, זאב ביילסקי, בכנס השנתי לתכנון ובנייה של משרד אגמון ושות', רוזנברג הכהן ושות' שמתקיים בתל-אביב.

"בשנת 2018 אישר מינהל התכנון 150 אלף יחידות דיור. עכשיו אני שומע ראשי ערים שלא רוצים את הסכמי-הגג, ואני אומר להם אתם עוד תתגעגעו להסכמי-הגג. נחתמו 30 הסכמי-גג במיליארדים, שמאפשרים לרשויות מקומיות לקלוט תושבים חדשים.

"בחודש שעבר נרכשו 21 אלף מכוניות חדשות, שרובן כנראה ייסעו בין גדרה לחדרה והפקקים של היום זה כאין וכאפס לעומת הפקקים של מחר", הוסיף ביילסקי. "לכן מדינת ישראל צריכה היום לרכז את כל מרכז הכוח שלה לתשתיות. בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות התחלפו ראשי ערים שהיום מתנגדים גם לתמ"א 38 ולהסכמי-גג, ולכן נצטרך לעשות מאמץ אדיר בנושא התשתיות כדי להסיר את ההתנגדויות שלהם.

"הממשלה מתכננת מטרו של 150 קילומטר שיתממש ב-10 שנים הקרובות. אני לא רואה שום פתרון אחר לבעיות התחבורה במרכז הארץ אם המטרו הזה לא יקום. הממשלה האחרונה גם קידמה מאוד את נושא הרכבת, אף אחד לא האמין שתהיה רכבת לבית שאן. והיום אישרנו את המשך התוואי של הרכבת מבית שאן לירדן".

ביילסקי התייחס גם לנושא ההתנגדויות שלדבריו צריך לפעול לנטרל. "כדי להדביק את הפער בתשתיות צריך גם לטפל בהתנגדויות. אתמול היה דיון בות"ל על הקמת מתקן התפלה בגליל המערבי. בגליל המערבי אין מים. מי היה מאמין שמדינת ישראל מזרימה מים מהדרום לצפון.

"אילולא לפני כמה שנים אותם אנשים באוצר הצביעו בעד השקעה של מיליארדים במתקני התפלה הגורל שלנו היום היה כמו של דרום אפריקה - שיום אחד יש מים, ויום אחר אין. היום 60% מהמים שאנחנו שותים זה ממתקני התפלה ו-10 שנים לא הצליחו להקים מתקן התפלה בגליל. לכן אנחנו חייבים להתגבר על ההתנגדויות גם של ראשי הערים. לא צריך לקבור את תמ"א 38. איפה שאפשר צריך לאשר תמ"א".