מנורה מבטחים חוברת ללאומי והפועלים: תשלם ללקוחותיה דרך אפליקציות התשלומים שלהם

נמשכת הנהירה של גופים עסקיים לאפליקציות התשלומים של הבנקים • לאחר שהראל, הכללית ורב-קו כבר משתפים פעולה עם שני הבנקים הגדולים ועם דיסקונט, כעת גם חברת הביטוח של מנורה תספק שירותים אלה בביטוחי בריאות ורכב

ערן גריפל, יו"ר קבוצת מנורה מבטחים   / צלם: גיא חמוי
ערן גריפל, יו"ר קבוצת מנורה מבטחים / צלם: גיא חמוי

נמשכת הנהירה של הגופים העסקיים למתן שירותי תשלום ללקוחותיהם באמצעות המערכות המקוונות של הבנקים. ל"גלובס" נודע כי חברת הביטוח מנורה מבטחים חוברת לשני הבנקים הגדולים על מנת שהשניים האחרונים יאפשרו לה לשלם החזרים ללקוחותיה, באמצעות מערכות ה-PAY של בנק לאומי ו-bit של בנק הפועלים.

הבחירה בין שתי החלופות לקבלת התשלום תינתן ללקוח של מנורה מבטחים, כשהחברה תיתן את השירות תחילה בעיקר בגין החזרים כספיים בביטוחי הבריאות ובביטוח רכב. מדובר בקבוצת הביטוח השנייה שמספקת שירותי תשלום דרך האפליקציות של הבנקים, אחרי הראל שסימנה את הדרך וחברה לבנק הפועלים ולאפליקציית הביט שלו.

מוקדם יותר השבוע נודע כי גם אפליקציות התשלומים של הבנקים צוברות תאוצה גם מחוץ לענף הביטוח, כשדווח כי שירותי בריאות כללית, קופת החולים הגדולה בישראל, חוברת לאפליקציה של לאומי במטרה לספק שירותי תשלום לחברי הקופה שמחזיקים בשב"ן שלה. עוד קודם לכן נודע כי גם בנק דיסקונט לא טומן את ידיו בצלחת, כשדווח כי אפליקציית PayBox של דיסקונט מתרחבת גם להטענת כרטיסי ה"רב-קו".

עד כה אפליקציות העברות הכספים בישראל התמקדו בהעברת כספים בין אנשים (P2P), כשעתה כבר מורגשת מגמה שמובילים הפועלים, לאומי ודיסקונט: חיבור בין עסקים ללקוחות, שצריכים לקבל החזרים.

בד בבד, הודיע בנק הפועלים כי "יחל היום להנפיק ערבויות דיגיטליות ללקוחות החטיבה העסקית", וזאת "ללא צורך בהגעה לסניף וללא תלות בשעות פעילות הסניף".