דיווח: אמזון מפתחת צמיד שיזהה איך אתם מרגישים

לפי "בלומברג", המכשיר מתואר במסמכים פנימיים של החברה כזה שיסייע למשתמשים בתחום הבריאות והרווחה הנפשית, ואף יוכל לייעץ ללובש איך לתקשר עם אחרים בצורה יעילה יותר • עם זאת, לא ברור אם הפרויקט אכן ייצא בצורה מסחרית

רגשות / צילום: Shutterstock
רגשות / צילום: Shutterstock

אמזון מפתחת צמיד תחת שם הקוד "דילן" שיופעל באמצעות קול ויוכל לזהות את רגשות המשתמש, כך לפי דיווח ב"בלומברג". במסמכים פנימיים של החברה המכשיר מתואר ככזה שיסייע למשתמשים בתחום הבריאות והרווחה הנפשית, ואף יוכל לייעץ ללובש איך לתקשר עם אחרים בצורה יעילה יותר. הוא יוכל לזהות את מצבו הרגשי של הלובש באמצעות הניתוח של קולו, ויפעל עם אפליקציה לסמארטפון, וייתכן שבעזרתו החברה תוכל להציע באופן טוב יותר מודעות למשתמשים או להמליץ להם על מוצרים לרכישה.

הצמיד מפותח בשיתוף פעולה בין Lab126, קבוצת פיתוח מוצרי חומרה בחברה, וקבוצת פיתוח התוכנה של העוזרת הקולית אלכסה. לא ברור כמה הפרויקט מתקדם או אם אכן ייצא בצורה מסחרית, מאחר שבאמזון נהוג שצוותים מתנסים בפיתוח מוצרים שונים, וחלקם לא יוצאים לשוק לבסוף. אמזון סירבה לפניית "בלומברג" להגיב לדיווח.

ב-2017 אמזון הגישה בקשה לפטנט על מערכת שמשתמשת בניתוח של דפוסים קוליים כדי לקבוע איך משתמש מרגיש, באמצעות סיווג של רגשות כמו אושר, כעס, צער, עצבות, פחד, גועל, שעמום, מתח ועוד. הפטנט הדגים מצב בו העוזרת הדיגיטלית אלכסה יכולה לזהות מקולה של אישה שהיא מצוננת, ולכן כאשר המשתמשת פונה לעוזרת הקולית ואומרת כי "היא רעבה", אלכסה מציעה לה בתגובה מתכון למרק עוף.