יינות ביתן | בלעדי

יינות ביתן תכניס דיילות שירות לסניפיה

מדובר בשירות בתשלום שיינתן לחברות מזון או טואלטיקה שירצו להציג מוצרים חדשים ולחלק דוגמיות לצרכנים • המהלך יוצא לדרך השבוע בארבעה סניפים של יינות ביתן עם המותגים יינות תבור, המותג גבינות צוריאל, החטיפים של שטראוס וגלידה מוצ'י של יבואנית המזון וילי פוד

סניף יינות ביתן בישפרו סנטר / צילום: שוקה כהן
סניף יינות ביתן בישפרו סנטר / צילום: שוקה כהן

יינות ביתן מחפשת דרכים להביא את הלקוחות לסניף הפיזיים שלה, אתגר שהולך ונעשה מורכב יותר על רקע הגידול בשיעור המכירות המקוונות. מתוך רצון להגדיל את המכירות ברשת יוצאת יינות במהלך של הכנסת דיילות שירות לסניפיה, כך נודע ל"גלובס". מדובר בשירות בתשלום שיינתן לספקים, כלומר חברות מזון או טואלטיקה, שירצו להציג מוצרים חדשים ולחלק דוגמיות לצרכנים. ההתקשרות תתבצע באמצעות חברת TMI אשר מנהלת את שטחי הפרסום ושירותי הקד"מ בקבוצת יינות ביתן.

המהלך יוצא לדרך השבוע בארבעה סניפים של יינות ביתן עם המותגים יינות תבור, המותג גבינות צוריאל של מחלבת טרה שעבר לאחרונה לדרום, החטיפים של שטראוס, וגלידה מוצ'י של יבואנית המזון וילי פוד. בתוך שבועיים תוגדל הפריסה ל-8 סניפים, ובחודשים הקרובים המהלך יתרחב בהדרגה לסניפים נוספים של הקבוצה, כשבסופו של תהליך מקווים ברשת להגיע לעשרות רבות של סניפים כולל בפורמט השכונתי והחרדי. בשלב זה ההשקעה במהלך אינה מהותית בהיקף הכספי אלא בתשתיות, הקצאת שטחי רצפת מכירה, בניית עמדת דיול ואמצעי נראות בסניפים.

בשנים האחרונות הספקים צמצמו משמעותית מהלכי התנסות במוצרים חדשים, וזאת "בשל העלויות הגבוהות", אומר ל"גלובס" רועי וויזר, מנהל אגף השיווק ביינות ביתן. הוא מציין, כי עד היום כל ספק שרצה לקדם את מוצריו התמודד עם עלויות גבוהות כי שכר שירותי דיילות בלעדיים עבורו ובהתאם גם הפריסה הייתה מוגבלת למספר קטן יחסית של סניפים ולפרקי זמן קצרים. אתגר גדול בייחוד עבור ספקים של חברות מזון קטנות ובינוניות.

"צרכנים רבים עדיין בוחרים לבצע את הקניות שלהם בסניפים ולא באון ליין ואנו רוצים לתת להם חוויה מבדלת שמצדיקה את הביקור בחנות אל מול הרכישה אונליין", מציין וויזר.

המודל החדש שמציעה יינות ביתן אמור להוזיל את עלויות הדיול, באופן שיאפשר ספקים להגביר את פעילויות הקידום בסניפים בפריסה הארצית ולאורך כל השנה. מבדיקה שקיימה יינות ביתן הצרכנים הישראלים אוהבים את חוויית ההתנסות במוצרי מזון חדשים בעת ביקורם בסניף, ועל כן היא מבקשת להחזיר את חוויית הטעימות בחזרה לסניפים.