רמי לוי שיפר את תנאי הסחר של קופיקס, אבל הרשת ממשיכה להפסיד

רשת בתי הקפה והסופרמרקטים המוזלים, שנמצאת בשליטת רמי לוי, סיכמה את הרבעון הראשון עם הפסד נקי של 4.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של 3.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018 • כניסתה של רמי לוי לקופיקס בספטמבר האחרון ניכרת ברווח הגולמי, שרשם עלייה של 20% ברבעון הראשון

הפסדי רשת קופיקס גרופ  שעוסקת בהפעלת רשת בתי קפה וסופרמרקטים מוזלים ושנמצאת בשליטת רשת הקמעונאות רמי לוי , ממשיכים להעמיק. החברה, שאותה מוביל המנכ"ל אירם גרייבר, פרסמה אתמול (ה') את דוחות הרבעון הראשון.

את הרבעון הראשון של השנה סגרה הרשת עם הפסד נקי של 4.1 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-3.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018. בשורה העליונה הציגה קופיקס הכנסות של כ-68.7 מיליון שקל ברבעון, ירידה של כ-8% לעומת הרבעון המקביל.

קופיקס, שהוקמה בשנת 2013 על-ידי היזם אבי כץ תחת הרעיון של מחיר אחיד של 5 שקלים למוצריה, מפעילה כיום, בעיקר באמצעות זכיינים, 116 סניפי בתי קפה בארץ (תחת החברה הבת אורבן קופיקס) ו-31 סופרמרקטים (באמצעות החברה הבת, סופר קופיקס). נוסף על כך, היא מפעילה באמצעות זכיינים כ-120 בתי קפה ברוסיה, בעיקר במוסקבה, וככלל, סובלת כבר תקופה לא קצרה מהרעה במצב עסקיה.

רשת הקמעונאות רמי לוי, המחזיקה כיום בכ-50.4% ממניות קופיקס, הפכה לבעלת השליטה בקבוצה בספטמבר האחרון, מה שהביא לשיפור בתנאי הסחר של קופיקס מאז.

ברווח הגולמי של החברה נרשמה עלייה של 20% ברבעון האחרון, לרמה של כ-18 מיליון שקל, על רקע שיפור בתנאי הסחר מול ספקי החברה. ההפסד התפעולי הצטמק לכ-3 מיליון שקל לעומת כ-5.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

פעילות בתי הקפה הניבה לקופיקס הכנסות של כ-18 מיליון שקל, ירידה של 15% לעומת הרבעון המקביל והפסד תפעולי של כ-3 מיליון שקל, צמצום של 7% לעומת הרבעון המקביל. המרכולים הניבו הכנסה של כ-50 מיליון שקל, ירידה של 3.9% לעומת הרבעון המקביל, והפסד תפעולי של 244 אלף שקל ברבעון, לעומת הפסד תפעולי של כ-1.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.

החברה מנסה בשנה האחרונה להחזיר את בתי הקפה לרווחיות תפעולית, ולפני שבוע סגרה החברה 5 סניפי בתי קפה מפסידים.

הכניסה של רמי לוי לחברה בספטמבר אשתקד לא הניבה תוצאות בינתיים עבור מחזיקי מניות החברה ומניית קופיקס גרופ רשמה מאז ירידה של כ-30% . שוויה של החברה בבורסה הצטמק לכ-121 מיליון שקל.

בקופיקס מציינים כי "סופר קופיקס החלה בפיילוט לפתיחת סניפי רשת תחת המותג "רמי לוי בשכונה" אשר יאפשר מכירת מגוון רחב יותר של פריטים. הסניף הראשון, בגודל של כ-400 מ"ר (לעומת גודל סטנדרטי של סניפי סופר קופיקס בגודל 200 מ"ר) נפתח בפברואר 2019 וישמש לאחר גיבושו, כקונספט ההפעלה שיועתק לסניפים החדשים. במקביל הרחיבה סופר קופיקס באופן משמעותי את מגוון המוצרים הנמכרים בנקודות המכירה".

בתחום בתי הקפה מתכננים בחברה להגדיל את "מגוון המוצרים; הגברת הפעילות השיווקית וייצור מרכזי רווח נוספים בסניפי בתי הקפה; צמצום הוצאות ההפצה והלוגיסטיקה; שיפור תהליכי שרשרת האספקה; התמקדות בנראות הסניפים תוך התנעת תהליך לשיפוץ פני הסניפים ברשת וחיזוק הקשר ושייכות הזכיינים, כמו גם פעולות להגדלת הרווחיות הגולמית לזכייני הרשת".

עוד אומרים שם כי "במהלך הרבעון השני החלה קופיקס במהלכי הבראה, במסגרתם הוחלט על סגירת מספר סניפי הפעלה עצמית ובחינת הכדאיות בהמשך הפעלה של מספר סניפי הפעלה עצמית נוספים". בנוסף, "החברה ממשיכה לפעול לצמצום הוצאות המטה, שיפור מחירי קניה ו/או שינוי במערך הספקים והתמקדות בקטגוריות טרנדיות בעולם כגון תחום הבריאות וכן התמקצעות בתחומים נלווים. החברה מעריכה כי לאור פעולות אלו היא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה השוטפות".