שינוי ארגוני בקבוצת קוקה-קולה ישראל: שתי חברות האלכוהול ימוזגו לחברה אחת

מנכ"ל IBBLS ימונה לנהל את קרלסברג ישראל, ואילו המנכ"ל הנוכחי שלה יעבור למערך הפעילות של החברה החדשה שרכשה הקבוצה בדרום אפריקה - Clover • בנוסף, מערך השיווק של פריגת, שכיום פועל תחת קרלסברג ישראל, יעבור לכפיפות מנכ"ל נביעות

קבוצת החברה המרכזית (קוקה-קולה ישראל), שבשליטת דודי ורטהיים, ממזגת לתוכה את חברת האלכוהול שבבעלותה ומבצעת שינוי ארגוני בהנהלת הקבוצה - כך נודע ל"גלובס".

במסגרת המיזוג, החברה המרכזית מאחדת בין הנהלת IBBLS להנהלת מבשלות בירה ישראל (קרלסברג ישראל). כך, מנכ"ל IBBLS, יזהר אפרתי, יעבור לנהל את חברת האלכוהול הממוזגת, ובמקביל, מי שמשמש כיום מנכ"ל מבשלות בירה ישראל, רונן אבישר, יעבור למערך הפעילות הבינלאומית של קבוצת החברה המרכזית וייקח חלק בהטמעת החברה הדרום-אפריקאית Clover שנרכשה לאחרונה על-ידי הקבוצה.

עוד נודע כי במסגרת השינוי הארגוני, מערך השיווק של פריגת, שכיום פועל תחת מבשלות בירה ישראל, יעבור לכפיפות מנכ"ל נביעות.

IBBLS היא חברה-בת של מבשלות בירה ישראל (קרלסברג ישראל) ופועלת משנת 2002 בתחום המשקאות האלכוהוליים והיין, והיא יבואנית של מותגים כמו וודקה סמירנוף, ג'וני ווקר, ג'ין גורדונס, אפרול, וקמפרי, והיא גם בעלת השליטה ביקב תבור.

במסגרת המהלך כאמור החברה המרכזית תמזג את IBBLS לחברת האלכוהול שלה, מבשלות בירה ישראל, או בקיצור מב"י (קרלסברג ישראל).

מב"י הוקמה ב-1992, והיא מוכרת לצרכנים בעיקר אמצעות מותגי בירה פופולריים דוגמת קרלסברג וטובורג בישראל. ב-1995 הקימה החברה מפעל באשקלון בו מועסקים מאות עובדים, והוא כולל מבשלה בה מיוצרים מותגי הבירה קרלסברג, טובורג וסטלה. בנוסף מב"י היא היבואנית של מותגי בירה כמו לף, ויינשטפן הוגרדן גינס ואחרים.

בחברה המרכזית אישרו את הפרטים ומסרו בתגובה: "אנו מסיימים תהליך שהחל בשנה שעברה, שמטרתו לתת את המענה הטוב והמותאם ביותר לסביבת השוק המשתנה. קבוצת החברה המרכזית תמשיך במיקוד של צמיחה וחדשנות, תוך טיפוח מתמיד של המותגים והאנשים".