גולף עברה להפסד של 15 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019

המשבר בענף האופנה לא פוסח על גולף, ומלבד פעילות עדיקה, כל המגזרים רשמו הפסד תפעולי • ההכנסות ירדו ב-12% לעומת הרבעון המקביל ל-195 מיליון שקל • הרווחיות הגולמית נשחקה • ללא התרומה החיובית של תקן IFRS16 לסגמנט התפעולי, ההפסד של גולף היה עמוק יותר

סניף של רשת גולף / צילום: בר אל
סניף של רשת גולף / צילום: בר אל

המשבר בענף האופנה לא פוסח על חברת גולף הבורסאית. דוחות החברה שפורסמו הבוקר (ג') חושפים נתוני חלשים, בין היתר בשל עיתוי חג הפסח, בעוד מלבד פעילות עדיקה, כל המגזרים רשמו הפסד תפעולי. 

בשורה העליונה, ההכנסות של גולף ירדו ב-11.8% לעומת הרבעון הראשון של 2018 והסתכמו ב-194.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019. ההכנסות ממגזר אפנת ההלבשה ירדו ב-7.2%, וההכנסות ממגזר אפנת הבית נפלו ב-23.1%.

הרווח הגולמי ירד מ-137.1 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד ל-115.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019. הרווחיות הגולמית נשחקה לרמה של 59.3% ברבעון הראשון.

תוצאות גולף
 תוצאות גולף

גולף רשמה הפסד תפעולי של 8.6 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 10.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2018. ללא התרומה החיובית של תקן IFRS16 לסגמנט התפעולי, ההפסד של גולף היה 12.8 מיליון שקל ברבעון. 

בשורה התחתונה, גוף שמה הפסד של 14.7 מיליון שקל ברבעון הראשון, לעומת רווח של 6.7 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד. 

מניית גולף  יורדת בכ-6% בתגובה לדוחות, ובכך מסכמת נפילה מתמשכת של 50% בשנה.

לדברי שירה אחיעז מבית ההשקעות IBI: "נזכיר כי החל מהנפקת עדיקה ברבעון המקביל, גולף מציגה את הפעילות כמגזר נפרד, כאשר הכנסות עדיקה מהוות כבר כ-13% מכלל הכנסות קבוצת גולף ברבעון הראשון של 2019. ברבעון הנוכחי פעילות האונליין של המגזרים המסורתיים של גולף מאוחדת בתוצאות, בעוד שבתקופה המקבילה פעילות זאת נכללה מרבית מהרבעון תחת מגזר עדיקה. אם נבחן את מגזרי הפעילות השונים, במבט ראשון נראה כי נרשמה ירידה בהכנסות עדיקה, אך נדגיש כי מדובר בעקבות אי-הכללת האתרים כאמור, כאשר בנטרול פעילות אתרי גולף בתקופה המקבילה, מדובר בצמיחה בפעילות.

"סגירת החנות המרכזית בהדר יוסף ועיתוי החג כאמור גבו מחיר כבד ממגזר אופנת הבית, שרשם הפסד תפעולי של כ-5 מיליון שקל ברבעון, זאת לעומת רווח של כ-12 מיליון שקל ברבעון המקביל. לעומת זאת, ההפסד במגזר ההלבשה הצטמצם מעט בהשוואה לתקופה המקבילה, זאת בעקבות תחולת התקן החשבונאי החדש. נציין כי בהמשך לדיווחים בעיתונות בנוגע לקשיים בפעילות טופ שופ בארה"ב, בנקודת הזמן הנוכחית אין השפעה חד-משמעית על זכיינות הפעילות בישראל".