המתמודדים לראשות הלשכה מגיבים לסקר שכר עוה"ד שפורסם ב"גלובס": "נתונים מטרידים"

עו"ד אבי חימי: "יש לשמור על רף שכר-טרחה ראוי ומכובד שיאפשר לעורכי הדין להתפרנס בכבוד מעמל כפיהם" • עו"ד ציון אמיר: "לאחר הבחירות, כראש לשכת עורכי הדין אפעל לשינוי הכללים ואקבע שכר-טרחה מינימלי מחייב"

עו"ד ציון אמיר / צילום: לשכת עורכי הדין
עו"ד ציון אמיר / צילום: לשכת עורכי הדין

הפרסום ב"גלובס" לפיו שליש מעורכי הדין בארץ משתכרים פחות מ-11 אלף שקל ברוטו לחודש, כאשר אלפים מהם מרוויחים פחות מ-6,000 שקל, רובם מהפריפריה, מעורר סערה בשוק עורכי הדין, והתגובות של המועמדים לראשות לשכת עורכי הדין לא מאחרות להגיע.

כך, ראש לשכת עורכי הדין הזמני, עו"ד אבי חימי, אומר היום (ב') כי "הנתונים מעוררים דאגה רבה ומצביעים שוב על התפקיד החשוב שצריכה לקחת על עצמה לשכת עורכי הדין: לחזק את המקצוע, לשמור על כבודו ועל מעמדו ולשמור על רף שכר-טרחה ראוי ומכובד, שיאפשר לעורכי הדין להתפרנס בכבוד מעמל כפיהם". 

באווירת הבחירות הקרבות לראשות לשכת עורכי הדין, משגר חימי הבטחות לעורכי הדין ואומר: "אני מתחייב, בתפקידי כראש לשכת עורכי הדין, לעשות את כל אלה ועוד למען כלל עורכי הדין בישראל, מדן ועד אילת".

גם עו"ד ציון אמיר, המתמודד מול עו"ד חימי על ראשות לשכת עורכי הדין בבחירות שעתידות להיערך ב-9 ליוני, התייחס לנתונים שנחשפו ב"גלובס" ואמר כי "נתוני השכר של עורכי הדין בישראל מטרידים ומהווים דוגמה נוספת לכך שהלשכה וכל מי שהיה קשור אליה בשנים האחרונות נרדמו בשמירה ואפשרו למקצוע עריכת הדין להידרדר ולהגיע לשפל חסר תקדים".

גם עו"ד אמיר מבטיח לטפל בבעיה, שהפכה לאחת הבעיות הקשות של המקצוע עקב הצפתו, ואומר כי "לאחר הבחירות, כראש לשכת עורכי הדין אפעל לשינוי הכללים ואקבע שכר-טרחה מינימלי מחייב, אשר ישקף את השקעתם ועבודתם הקשה של עורכי הדין ויאפשר להם להתפרס בכבוד".

נזכיר כי מסקר השכר שערך עו"ד דודי זלמנוביץ, מנכ"ל חברת GLawBAL המייעצת לסקטור עורכי הדין, ופורסם הבוקר ב"גלובס", עולים נתונים מאוד מטרידים, בהם הנתון שלפיו כמחצית מעורכי הדין מרוויחים פחות מ-15,815 שקל ברוטו לחודש (השכר החציוני); כשליש מרוויחים שכר חודשי הנמוך מ-11,100 שקל; ו-10% מרוויחים שכר חודשי זעום שאינו עולה על 5,855 שקל ברוטו לחודש.

בפער עצום מעליהם נמצאים "הכוכבים" של המקצוע, המצויים בעשירון העליון, ששכרם החודשי מתחיל ב-40,509 שקל ויותר. בעשירונים השביעי, השמיני והתשיעי משתכרים עורכי הדין שכר חודשי שנע בין כ-19 אלף לכ-40 אלף שקל. וזה עוד לפני שדיברנו על האלפיון העליון של המקצוע, שכולל מספר מצומצם של עורכי דין בכירים שנהנים משכר של מאות אלפי שקלים בחודש ויותר.