70 אלף דולר לחופשה בת 180 יום: הכירו את האורחת שעגנה בנמל חיפה

וגם: מה חיפשה המשלחת הישראלית בבורסה בסינגפור?

סיפון האונייה Insignia / צילום: מיכל רז–חיימוביץ'
סיפון האונייה Insignia / צילום: מיכל רז–חיימוביץ'

נמל חיפה שוקק חיים בימים אלה - בסמוך לאתר שבו נערכים הצילומים לעונה השנייה של נינג'ה ישראל, עגנה אורחת מפוארת שהגיחה לארץ הקודש וליומיים בלבד. מדובר באוניית הקרוזים Insignia של מותג הקרוזים אושיאנייה מבית NCL, שהיא אומנם בת 21 אבל בדיוק סיימה שיפוץ ושדרוג טוטלי. האונייה נמצאת ביום ה-140 מתוך קרוז שנמשך 180 ימים. היא הרימה עוגן בחודש ינואר במיאמי וצפויה לשוב לשם בחודש יולי כשעל סיפונה כ-680 אורחים (ובהם משפחה אחת). שני שלישים מהם נשארים לאורך המסע כולו. עוד על הסיפון: 400 אנשי ונשות צוות.

אונייה זו נחשבת למפנקת ברמ"ח סיפוניה (בכל זאת, המסע עולה כ-70 אלף דולר): במסעדה האיטלקית הפסטה מונחת בצלחות של ורסאצ’ה אורגינל (300 אירו לחתיכה) ובמסעדת הסטייקים נתחי הבשר על צלחות של פולו. יש גם סוויטה שעיצב ראלף לורן בעצמו. עם זאת, נראה כי המותג האמיתי באירוע שהתקיים אמש על סיפונה, היה הארי סומר, ג’ינג’י טמפרמנטי וחביב במיוחד, שעבור רבים מהעובדים הוגדר "כאלוהים". לא פחות.

סומר מונה לפני כשנה לנשיא השוק הבינלאומי האמון על שלושת מותגי NCL. הוא הגיע בטיסה ממיאמי שם הוא מתגורר והבוקר כבר המריא לוונציה. סומר עוקב אחר האוניות שהוא משיט - דווקא דרך האוויר. כי למי יש זמן להפלגות (פעם בשנה אגב, הוא יוצא לקרוז משפחתי כאורח).

יש כאן מישהו מבת ים

סיפורו של סומר מתחיל דווקא (היכונו להפתעה) בבת ים. מרים אמו היא ילידת העיר, והיא הבוגרת מבין 8 אחים, שהיגרה בשנות ה-60 לניו יורק. שם היא פגשה בבעלה לעתיד והקימה עמו משפחה. סומר, שלא מפסיק לחייך, אולי כהשפעות הג'ט לג ("אני טס בערך שישה חודשים בשנה, ולכן לא תמיד יודע היכן אני מתעורר") מבין עברית ומדבר "קצת". ארבעה מדודיו עדיין מתגוררים בבת ים. לרגל הגעת האונייה לחיפה, הגיעו לנמל בכירים נוספים מחברת הקרוזים: ברנרד קרטר, סגן נשיא בכיר ומנהל איזור EMEA בחברת אושיאניה קרוזים; ניק וילקינסון, סגן נשיא ב-NCL; בכירים מענף התיירות המקומי בהם - עפר ועודד חודורוב, בעלי דיזנהאוז בי טי סי; בעז ויוני וקסמן, מאופיר טורס, שעליהם, אגב, "בונה" סומר ביעד שאפתני של הכפלת מספר הנופשים בקרוזים מהשוק הישראלי מ-100 אלף כיום לכפול מכך תוך 4 שנים.

לחברה יש נציגות בישראל יחד עם 13 נציגויות בעולם - ישראל היא השוק ה-7 בעולם בהיקפו. החיבה של שומר לישראל ניכרת גם במידה בה הוא מעורה במצב הפוליטי. לשמע הפרסומים שייתכן שישראל תיכנס למערכת בחירות נוספת אמר כי "זה רע מאוד לעסקים. בתקופה של בחירות יש חוסר וודאות במגזר העסקי ועסקאות נעצרות".

הבוקר, האונייה שהגיעה לישראל מדובאי כבר יצאה לדרכה לכיוון איי יוון. במסעה היא תגמא  42 אלף מייל והיא תעבור ב-36 מדינות. 72 שפים ידאגו שהאורחים יצאו משם מדושני עונג. גם דום פריניון תרם את חלקו, עם שמפניה במהדורה מיוחדת. אגב נופש על סיפונה של האונייה, הוא כבר "סולד אאוט" לשנה הבאה. נסו אותה בעוד שנתיים.

הארי סומר / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
 הארי סומר / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

טובות השתיים: מה חיפשה המשלחת הישראלית בבורסה בסינגפור?

משלחת של 10 חברות טכנולוגיה ישראליות פרטיות נחתה אתמול בסינגפור. המטרה: בחינת פוטנציאל הנפקה משותפת בשתי הבורסות, ומפגש עם משקיעים מקומיים. המשלחת, ובה בין היתר - בועז אביב, מייסד וסמנכ"ל בלנדר; אנה אלדוגי, מנהלת משאבי אנוש בבלנדר; ארז כהני, סמנכ"ל כספים בקאנדו, כמו גם נציגי Elminda, MMDSmart ואחרות - יצאה כמהלך משותף של שתי הבורסות והנספחות הכלכלית של ישראל בסינגפור.

נזכיר כי לפני כשנה הכריזו הבורסה בתל אביב והבורסה בסינגפור על הסכם לשיתוף פעולה במסגרתו יוכלו חברות הייטק ישראליות לגייס הון בשני השווקים במקביל. 

את המשלחת מובילים מטעם הבורסה בתל אביב חני שטרית בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה וליאור נבון, מנהל המכירות ופיתוח שווקים. השניים עמדו מאז ההכרזה בקשר עם מוחמד נאסר, סמנכ"ל הפיתוח העסקי ושווקים גלובליים בבורסת סינגפור וסוטאט צ'או, סמנכ"ל מוצרים פיננסיים בבורסת סינגפור, קשר שהוליד בסופו של דבר את המשלחת. לקבוצה זו הצטרף גם רון קליין, מנהל מערך פיתוח עסקי של רשות ניירות ערך.

את פני המשלחת קיבלו סימונה הלפרין, שגרירת ישראל בסינגפור ויואב סיידל, הנספח הכלכלי בסינגפור. עוד במסגרת הביקור, יבקרו נציגיה בבנק אוף סינגפור. בעוד כיומיים תמשיך המשלחת במסע ותטוס להונג קונג.

המשלחת בביקור בבורסה בסינגפור / צילום: הבורסה לניירות ערך
 המשלחת בביקור בבורסה בסינגפור / צילום: הבורסה לניירות ערך

 

מי ייצור את ההזדמנות ל"עולם חכם יותר ולעתיד טוב יותר"?

בבית אנדרומדה ביפו ערכה בשבוע שעבר חברת פתרונות ה-IT היטאצ'י ונטרה ישראל (חברה בת של התאגיד היפני היטאצ'י) אירוע להנהלה הבכירה, ללקוחות ולשותפי החברה. 

האירוע התקיים תחת הכותרת: "האם אתם מפיקים את המירב מהנתונים שלכם?", ובאורחי הכבוד היו: פטריק מארקי, סגן נשיא לאזור מרכז EMEA בהיטאצ'י ונטרה; גיא מורגן ריב, אחראי תחום ענן ושירותים מנוהלים לאזור EMEA; וסרי ואסירדי, מנהל טכנולוגיות לתחום שירותים ופתרונות גלובליים באזור EMEA. 

מארקי הסביר על הבמה כי "העסקים משתנים כיום במהירות רבה ולדיגיטל יש תפקיד משמעותי בשינוי מואץ זה. אין לי ספק שהדורות הבאים יחיו חיים שונים בתכלית, ואנחנו בונים את העתיד שלהם באמצעות דיגיטציה ושימוש במידע. הכל היום קשור למידע וליכולת שלנו למדוד אותו. יש לנו הזדמנות לבנות עולם חכם יותר ועתיד טוב יותר והכול מושתת על מידע". מורגן ריב העריך כי "בעוד פחות מעשור השוק יהיה במקום שונה לחלוטין, כשתחום ה-IT יהיה כמו חשמל - אנו נזמין אותו ונשלם על זה כשירות".

על התוכנית האמנותית של הערב היה אמון אמן החושים ליאור סושרד. עוד נכחו: שי בראונשטיין, מנהל לקוחות בהיטאצ'י ונטרה; איתיאל מוקדסי, מנהל מדור תשתיות רוחביות בבנק הבינלאומי; אבי ברששת, מנהל יחידת אחסון וגיבוי מידע בבנק הפועלים; וחיים כהן, מנכ"ל זמני בהיטאצי ונטרה.

שי בראונשטיין, איתיאל מוקדסי, אבי ברששת וחיים כהן / צילום: ניב קנטור
 שי בראונשטיין, איתיאל מוקדסי, אבי ברששת וחיים כהן / צילום: ניב קנטור

מצמיחים שת"פ: מה חיפשו נציגי ממשלת גואה בישראל?

חברת ננו אנטרפייז (Nanu Enterprises) הנחשבת לאחת חברות האחזקה הגדולות בהודו, ומחזיקה בחברות בנות בתחומי תשתית החשמל, הנדל"ן, הייצור והחקלאות, מתכוונת להשקיע בחברות ישראליות.

בימים אלו מבקרת בישראל משלחת מטעמה של החברה, ובראשה נריאן קרישקאן ניק, נשיאת החברה. במשלחת חברים גם בכירים בממשלת גואה, ביוזמת משרד החוץ. בין היתר הגיעו לכאן בשבוע שעבר וייאי סרדסאיי, מ"מ ראש ממשלת גואה ושר החקלאות, ושרים נוספים.

בשבוע שעבר הגיעה המשלחת למשרד עורכי הדין AYR - עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות', שם סוכם על הטמעת המערכות של חברת טבעטרוניק, המפתחת מוצרים מווסתי מים, ועמי טנס, המפתחת ערכות בדיקת מים וציוד עזר לניטור ובקרת ההשקיה ודישון בחקלאות. זאת, בדרך לרכישה אפשרית של שתי החברות. 

עו"ד גדי בלושטיין, שותף במחלקה המסחרית במשרד AYR, הסביר כי "אם ישראל תשכיל ליצור שיתוף פעולה בין מהמגזר העסקי - משני הצדדים ובתמיכת הממשלות - שתי המדינות ירוויחו". את המשלחת מלווה אלברט בן-אבו, לשעבר דיפלומט במשרד החוץ, המשמש היום מנכ"ל חברת Bluben ליצירת קשרים עסקיים בין הודו לבין ישראל.

וייאי סרדסאיי, אלברט בן-אבו וגדי בלושטיין / צילום: גל פפו
 וייאי סרדסאיי, אלברט בן-אבו וגדי בלושטיין / צילום: גל פפו