בנק UBS מוריד המלצה וחותך את מחיר היעד למניית טבע: פוטנציאל ההוצאות המשפטיות גבוה יותר

הורדת ההמלצה מגיעה בעקבות תביעת תיאום המחירים והפשרה שעליה חתמה טבע עם מדינת אוקלהומה בתיק האופיואידים, שלפיה החברה תשלם 85 מיליון דולר כדי להסדיר את התביעה • האנליסט נאווין ג'ייקוב: פוטנציאל ההוצאות המשפטיות בשני ההליכים גבוה משסברו קודם ב-UBS – בהיקף של 4.1 מיליארד דולר, לעומת הערכה קודמת של מיליארד דולר בלבד

קאר שולץ מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף
קאר שולץ מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף

בנק ההשקעות UBS מוריד היום (ג') את המלצתו למניית טבע מ"קנייה" ל"נייטרלי" וחותך את מחיר היעד למניה מ-22 דולר ל-12 דולר - מחיר יעד המשקף כרגע פרמיה של 10.4% על מחיר מניית טבע  בניו יורק.

לפני כשבועיים הוחלט ב-UBS לבחון מחדש את ההמלצה ומחיר היעד בשל תביעת תיאום המחירים שהוגשה בקונטיקט נגד טבע וחברות תרופות אחרות.

האנליסט נאווין ג'ייקוב כתב כי הורדת ההמלצה מגיעה בעקבות תביעת תיאום המחירים ובעקבות הפשרה עליה חתמה טבע עם מדינת אוקלהומה בתיק האופיואידים, שלפיה טבע תשלם 85 מיליון דולר כדי להסדיר את התביעה, שבה מואשמת טבע כי הייתה לה תרומה להתמכרות למשככי כאבים אופיואידיים.

להערכת האנליסט, פוטנציאל ההוצאות המשפטיות בשני ההליכים גבוה משסברו קודם ב-UBS - בהיקף של 4.1 מיליארד דולר לשתי התביעות, לעומת הערכה קודמת של כמיליארד דולר בלבד. להערכתו, הנזקים בתביעת תיאום המחירים יהיו 606 מיליון דולר עד 3.2 מיליארד דולר (בממוצע 1.9 מיליארד דולר), ובתביעת האופיואידים הם יגיעו ל-154 מיליון דולר עד 4.25 מיליארד דולר (בממוצע 2.2 מיליארד דולר).

סיבות נוספות להורדת ההמלצה הן עיכוב בהשקות גנריות, עלייה באי הוודאות בעקבות הפשרה באוקלהומה לאחר שההנהלה אמרה שהיא מתנגדת לפשרות בהליך זה, וכן האפשרות לדאונסייד, שמובילה את UBS להפחית את המכפיל לפיו מחושב מחיר היעד למניה, מ-8.5 ל-6 (מכפיל רווח ל-2022).

האנליסט מציין כי בשיחותיו עם טבע, החברה העריכה שההליכים המשפטיים בתביעת תיאום המחירים ייארכו כמה שנים, וכי בחינה פנימית של החברה בנובמבר 2017 לא מצאה עדויות לתיאום המחירים.

ב-UBS סבורים כי טבע  תעמוד ביעד קיצוץ העלויות בסך 3 מיליארד דולר ב-2019 וכי מוצרים חדשים שהושקו ויושקו יקזזו את החולשה בשוק הגנרי בארה"ב.