צמח המרמן מכרה ברבעון הראשון של השנה 50 דירות, מחציתן בגני תקווה

מדובר בעליה לעומת הרבעון הראשון של 2018, אז מכרה החברה 44 דירות. היקף ההכנסות ממכירת הדירות עומד על כ-130 מיליון שקל, כשחלקה של החברה בתמורות הינו 71 מיליון שקל

חיים פייגלין - מנכ"ל צמח המרמן / צילום: איל יצהר
חיים פייגלין - מנכ"ל צמח המרמן / צילום: איל יצהר

חברת צמח המרמן מדווחת על עלייה בהיקף מכירת דירות ברבעון הראשון של 2019. מדיווחי החברה עולה כי היא מכרה 50 דירות בהיקף כספי של כ-130 מיליון שקל בין החודשים ינואר עד מרץ. זאת לעומת 44 דירות בהיקף כספי של כ-91 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד. חלק מהפרויקטים נבנים בשותפות עם חברות אחרות, כך שהיקף התמורה ממכירת הדירות לצמח המרמן לבדה ברבעון הראשון של 2019 עומד על כ-71 מיליון שקל. לפי דיווח החברה מדובר ברווח נקי לרבעון של כ-10 מיליון שקלים - סכום מעט גבוה מהרבעון המקביל אשתקד אותו סיימה החברה עם רווח נקי של כ-9 מיליון שקלים.

מפילוח הפרויקטים עולה כי כמחצית מהדירות שמכרה החברה נמצאות בגני תקווה. מדובר ב-24 דירות בשני פרויקטים, אחד מהם נבנה בשותפות עם אפריקה ישראל מגורים. לא הרחק משם - בשכונת קריניצי החדשה ברמת גן מכרה החברה 9 דירות. דירות נוספות מכרה החברה בבית שמש, בנהריה, באלפי מנשה ו-2 דירות בתל אביב.

מנכ״ל צמח המרמן חיים פייגלין מסר כי, ״סיימנו רבעון מוצלח נוסף עם התחזקות משמעותית במכירות וברווח. זאת דווקא על רקע תנאי שוק מאתגרים בענף. מחיר דירה ממוצעת שנמכרה ברבעון הראשון של 2019 עומד על 2.65 מיליון שקל (לא כולל מע״מ), לעומת 2.08 מיליון שקל לדירה ברבעון המקביל אשתקד. ההתייקרות בשיעור של 27% במחיר דירה ממוצעת משקף את תמהיל הדירות שנמכרו הכולל גם דירות מיוחדות. נראה שלאחר תקופה ארוכה של קיפאון בשוק היוקרה, חוזר ציבור בעלי היכולת ורוכש גם פנטהאוזים ודירות גן. למרות אי הוודאות בשוק והערפל הפוליטי, אני אופטימי לגבי העתיד הכלכלי של מדינת ישראל בכלל ומשק המגורים שלה בפרט".