הסדר טיעון מקל לשרה נתניהו: תשלם 55 אלף שקל בלבד

תיק מעונות רה"מ: בתום הליך גישור שנמשך שבועות ארוכים, הגיעה היום הפרקליטות להסדר עם אשת רה"מ, לפיו שרה נתניהו - שהואשמה במקור במרמה - תורשע בעבירה קלה של "ניצול מכוון של טעות הזולת שאין בה מרמה" • גם עזרא סיידוף יורשע באותה עבירה וירצה עונש של עבודות לתועלת הציבור

שרה נתניהו / צילום: עמית שאבי, "ידיעות אחרונות"
שרה נתניהו / צילום: עמית שאבי, "ידיעות אחרונות"

הסדר טיעון בתיק מעונות ראש הממשלה: בתום הליך גישור שנמשך שבועות ארוכים, הגיעה היום (ד') פרקליטות מחוז ירושלים להסדר עם אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, לפיו נתניהו תשלם 55 אלף שקל לקופת המדינה ותורשע בביצוע עבירה קלה של "ניצול מכוון של טעות הזולת שאין בה מרמה". המשמעות היא שנתניהו, שהואשמה על-ידי המדינה במרמה, לא תורשע במרמה ותקבל עונש קל ביותר באופן יחסי למה שנטען נגדה בתחילת הדרך.

גם עזרא סיידוף יורשע לפי ההסדר באותה עבירה וירצה עונש של עבודות לתועלת הציבור.

בכך מסתיים בקול ענות חלושה התיק שנחקר ונפתח בקול תרועה רמה. נזכיר כי שרה נתניהו, שמיוצגת על-ידי עו"ד יוסי כהן, הואשמה על-ידי המדינה בגין פרשת הזמנת הארוחות למעון ראש הממשלה, שנחקרה ביחד עם פרשיות נוספות שבהן הייתה מעורבת נתניהו.

בכתב האישום המקורי נגד נתניהו טענה המדינה כי היא פעלה בצוותא עם עזרא סיידוף להשיג במרמה את מימון המשרד להזמנת מאות ארוחות ממסעדות, בשווי כולל של למעלה מ-350,000 שקל, תוך עקיפה מכוונת של הנהלים שאסרו להזמין ארוחות מוכנות במקביל להעסקת מבשלת במעון. זאת עשו השניים, כך נטען, באמצעות הצגת מצג-שווא כלפי המשרד כאילו במעון לא מועסקת מבשלת, למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות.

לסיידוף יוחסו בכתב האישום מעשים ואישומים נוספים. כך, יוחסו לסיידוף עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים וזיוף בידי עובד ציבור, בקשר להעסקת שפים לאירוחים פרטיים והעסקת מלצרים במעון הרשמי של ראש הממשלה, במסגרתן פעל לכך שיזויפו דוחות נוכחות וחשבוניות על-מנת שיאושרו לתשלום על-ידי משרד ראש הממשלה.

מתחילת המשפט ניסה השופט אביטל חן להביא את הצדדים להסדר, והם הופנו להליך גישור שבסופו נסללה הדרך להסדר הטיעון המקל עם שרה נתניהו.