לא גלגל הצלה: אבי גבאי סירב להצעת נתניהו להצטרף לממשלה

התנאי שהוצג לגבאי: אם יגייס תמיכה מעוד ארבעה ח"כים ממפלגת העבודה יקבל בתמורה את תיק האוצר ואת תיק והביטחון • גבאי אכן אישר את הדברים בעמוד הטוויטר שלו וטען כי החליט בסופו של דבר שלא לקבל את הצעת נתניהו

אבי גבאי / צילום: כדיה לוי
אבי גבאי / צילום: כדיה לוי

דרמה ברגע האחרון לפני סגירת האפשרות של נתניהו להרכיב ממשלה. בשעות האחרונות פנה נתניהו לח"כ אבי גבאי והציע לו להצטרף לממשלה. התנאי שהוצג לגבאי: אם יגייס תמיכה מעוד ארבעה ח"כים ממפלגת העבודה יקבל בתמורה את תיק האוצר ואת תיק והביטחון. 

לפני זמן קצר ח"כ גבאי אישר כי אכן נוהלו מגעים מול נתניהו להצטרפותה של מפלגת העבודה לממשלה, אך גבאי החליט בסופו של דבר כי לא יקבל את ההצעה. כך כתב:

"במהלך החודש האחרון מפלגת העבודה קיבלה מספר הצעות להשתלב בממשלה. ההצעה האחרונה אמש כללה התחייבות לחבילת צעדים לשמירה על הדמוקרטיה. לרבות ביטול חקיקת פסקת ההתגברות, החסינות, חוקים פרסונלים ועוד. חברי הסיעה דנו בהצעה והחלטנו לא לקבל את ההצעה".

בסיעת העבודה המצומצמת הייתה התנגדות עזה ליזמה. ח"כ עמיר פרץ מיהר להגיב: "אנחנו לא נהיה גלגל ההצלה של נתניהו. לא נכנס ולא נשב בממשלתו. כל אפשרות אחרת היא הפרה של כל מה שהבטחנו לציבור. מה שהבטחנו נקיים."

ח"כ שלי יחימוביץ' גינתה את המהלך וכתבה כי "אני מתרה בכל אדם ממפלגתי שעולה בדעתו לגזור קופון מהרס המפלגה ולהצטרף לממשלת השחיתות של נתניהו, שהוא ישלם על כך מחיר כבד".

גם ח"כ משה כחלון, שרק אתמול הודיע על מיזוג בין כולנו לליכוד הגיב במהרה " לא נשב בקואליציה ללא תפקיד שר האוצר."

רק אתמול הודיע כחלון "במידה ויוקדמו הבחירות, מפלגת כולנו תרוץ עם הליכוד"

אבי גבאי ניהל את כל קמפיין הבחירות שלו על המסר התוקף את גנץ על כך שהוא לא מעביר מסר מספיק ברור בנוגע לאי ישיבה בממשלה עם נתניהו.