נתניהו בהצהרה לתקשורת: "ליברמן הוא המפיל הלאומי"

(עדכון) - יממה לאחר שהכנסת אישרה את הצעת החוק של הליכוד לפיזורה ולקיום בחירות חדשות שיתקיימו ב-17 בספטמבר, ראש הממשלה מאשים את ליברמן בקיום בחירות שניות בתוך חצי שנה: "כאשר אתה מצביע לליברמן - אתה מצביע הלכה למעשה להפלת ממשלות ימין. אם הוא רק יוכל הוא יעשה זאת שוב בבחירות הבאות"

בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

יממה לאחר שראש הממשלה נתניהו כשל בניסיון להקים ממשלה על אף הארכה שקיבל ולמרות הצלחת הליכוד בבחירות, ולאחר לראשונה בתולדות המדינה הכנסת אישרה את הצעת החוק של הליכוד לפיזורה ולקיום בחירות חדשות שיתקיימו ב-17 בספטמבר, מסר הערב (ה') נתניהו הצהרה לתקשורת.

"2.5 מיליון אזרחים בחרו בי להנהיג את הממשלה ואת המדינה. אזרחי ישראל, אני רוצה להודות לכם", פתח ואמר נתניהו. "הענקתם 65 מנדטים למפלגות שהבטיחו כי יקימו ממשלה בראשותי. ואכן, הליכוד השיג הסכמים קואליציונים עם 60 מתוך אותם אנשים. אבל ליברמן שוב הפיל מפלגת ימיןם. 

"אני אומר שוב, כיוון שזו הפעם השנייה בשמונה חודשים שהוא מפיל ממשלת ימין, וזאת לאחר שקיבל מה שהוא רצה. ליברמן הוא המפיל הלאומי. הוא המפיל הסדרתי של ממשלות ימין.

"ברור שאם לליכוד היו 61 מנדטים היינו מקימים ממשלה בלעדיו. זה בדיוק מה שקרה אחרי הבחירות ב-2015. גם אז ליברמן סירב להצטרף, והקמנו ממשלה בלעדיו.

"גם אז ניסיתי להכניס אותו בכל דרך. הצעתי לו הכל. הוא לא רצה. הוא קיווה שאם יישאר בחוץ ממשלת הימין שהקמתי תיפול מעצמה. רק כשראה שהיא לא נופלת, הוא נכנס.

"זו הפעם השלישית שהאיש הזה פועל להקים ממשלת ימין. תשאלו למה הוא עושה זאת? הוא טוען שזה בגלל חוק הגיוס לחרדים. שזה בוער בו. אז בואו נראה כמה זה בוער בו.

"בממשלה הזו כבר יש חוק גיוס לחרדים. הוא לא אומר מילה על החוק. עד כמה באמת בוער לו חוק הגיוס? ב-2016, כבר היה חוק גיוס לחרדים, אשר היה להם מאוד נוח, אך בהסכם הקואליציוני עם החוק, הוא לא אומר מילה, אפילו לא פסיק ולא דורש שינוי כלשהו. 

"כאשר הוא רוצה להצטרף לממשלת ימין, אין לו עקרונות וכאשר הוא רוצה להפיל ממשלת ימין, יש לו עקרונות.

"20 שנה שליברמן עושה דילים עם חרדים. ב-2009 תמך בש״ס להגדלת קצבאות ילדים, ב 2012 תמך בכל המינויים של ש״ס לרבני ערים, ב 2013 עשה דיל עם שס למינוי הרב הראשי. בהמשך עשה דיל לסכל מועמד חילוני, ברקוביץ לראשות העיר. זה לא חוק הגיוס ולא העקרונות ולא החרדים".

נתניהו שולף דף עליו משורטט גרף המנדטים של ליברמן, ומציג איך הוא ירד במשך השנים והגיע עד למה שנתניהו מכנה ״הקו האדום״.

"הוא חייב לצאת מן המצב של ירידה מתחת לאחוז החסימה, אז הוא מחפש פטנט. מי שעשה דילים עם החרדים, הפך להיות אנטי חרדי. האיש הזה בשביל גחמה אישית ועקרונות משתנים מוכן לקחת מדינה שלמה ו לזרוק למערבולת של בחירות יקרות ובזבזניות.

״לפני כמה ימים ליברמן נפגש עם אחד מראשי המפלגות (שהיו ככל הנראה חלק מן הקואליציה- ט״ש) ואמר, למה שאני אכנס לממשלה, לתת לביבי עוד עשר שנים...?״

"כאשר אתה מצביע לליברמן - אתה מצביע הלכה למעשה להפלת ממשלות ימין. אם הוא רק יוכל הוא יעשה זאת שוב בבחירות הבאות".

מ"ישראל ביתנו" נמסר בתגובה לדברי רה"מ בנימין נתניהו הערב: "נתניהו נכשל במלאכת הרכבת הממשלה וכרגע מחפש על מי להטיל את האשמה. אבל זה לא משנה את העובדה שהאחריות הבלעדית על בחירות חוזרות היא של הליכוד בלבד.

"נתניהו לחוץ ושוב מפזר דברי שקר. בניגוד אליו, ליברמן תמיד שמר על עקרונותיו כמו בממשלת ההתנתקות ממנה ליברמן התפטר ונתניהו הצביע בעד, וכמו שעזב את ממשלתו של נתניהו לאחר שהאחרון לא איפשר לו להכניע את החמאס. נתניהו לחוץ כי הוא יודע שהציבור כבר מבין מי זה הימין הלאומי האמיתי. מי רוצה להקים ממשלה ימנית ומי ניסה להקים ממשלת הלכה".

מכחול לבן נמסר בתגובה לדברי נתניהו הערב: "אזרחי ישראל יודעים ומבינים  שביבי נכשל כשלון כואב והוא מנסה למצוא על מי להפיל את התיק - הפעם זה ליברמן.

"נתניהו מנע אתמול מהנשיא מלהטיל את הרכבת ממשלה על מועמד אחר מהליכוד או על כחול לבן, בהנהגת בני גנץ.
למה? כדי להמשיך ולהימלט מאימת הדין. אצלו ביבי לפני הכל! אזרחי ישראל לא מעניינים אותו. הוא גורר את מדינת ישראל לשפל שלא היה כמותו, רק כדי להינצל מספסל הנאשמים.

"חבל ששתיקת הח״כים בליכוד מגלה לנו שאין שם מנהיגות - יש שם עדר כבשים. אנחנו ננצח בבחירות כי לאזרחי ישראל נמאס מהשטיקים והטריקים האלה. אזרחי ישראל קיבלו הזדמנות שנייה להחזיר את ישראל לשפיות ולהנהגה אחראית".