צועדות בשביל כולן: צעדת השרמוטות השמינית יצאה לדרך בתל אביב

על פי נתונים של מארגני הצעדה, משתתפים אלפי אנשים בשעה זו בצעדת השרמוטות בת"א במחאה נגד אלימות מינית • ברכה ברד, מנכ"לית עמותת "כולן", ומנהלת הפקת הצעדה, אמרה כי "המילה "שרמוטה" היא לא רק מילה שנועדה להשפיל נשים, היא משמשת את החברה ואת המערכת גם כהצדקה לאונס

משתתפות צעדת השרמוטות 2019 בכיכר רבין / צילום: @theFeministit
משתתפות צעדת השרמוטות 2019 בכיכר רבין / צילום: @theFeministit

אלפי משתתפות הגיעו היום (ו') אל צעדת השרמוטות השמינית בתל אביב-יפו. המשתתפות התכנסו בכיכר רבין, והצעדה תעבור דרך שדרות ח"ן ושדרות רוטשילד ותסתיים בבמת נואמות ברוטשילד 1.

משתתפות צעדת השרמוטות בישראל מקיימות את הצעדה כמחאה ציבורית נרחבת כנגד אלימות מינית, האשמת הנפגעות וביוש מיניות נשית. בשעה זו, על פי נתונים של מארגני הצעדה, משתתפים באירוע אלפי נשים וגברים.

ברכה ברד, מנכ"לית עמותת "כולן", ומנהלת הפקת הצעדה, אמרה כי "המילה "שרמוטה" היא לא רק מילה שנועדה להשפיל נשים, היא משמשת את החברה ואת המערכת גם כהצדקה לאונס. "אין שום קשר בין מין לבין אלימות מינית ואין שום קשר בין לבוש הנפגעת או העבר המיני שלה לתקיפה שהיא עברה".

רבות מהצועדות עוטות על ראשן "כנפיים", כיסוי הראש מתוך הסדרה "סיפורה של שפחה", כמחאה על משטור גופן של נשים בישראל - כמו בדיקטטורה הדתית הפיקטיבית מתוך הסדרה גלעד.

בצעדה משתתפות גם חברת הכנסת מיכל רוזין ויו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון.